Cartofi Cristina


I-am numit aşa pentru că-mi plac foarte mult. Probabil idei de genul mai sunt, habar nu am. Eu fac de mică, mică. Pe atunci nu aveam net. :p

Timp de preparare 20 minute
Grad de dificultate: redus
Porţii pt. 2 persoane

1. 5-6 cartofi roşii de mărime mijlocie     
2. 1+1 linguri ulei (eu folosesc de măsline)
3. sare
4. piper negru
5. 1 căţel de usturoi pisat
Opţional:
6. boia de ardei iute (eu pun întotdeauna deoarece îmi place picant)
7. caşcaval ras

Se curăţă cartofii, se spală (evident).
Se rad pe răzătoarea mare.
Se pune 1 lingura de ulei într-o tigaie teflonată de 24 cm (mai mare/mica dar stratul nu trebuie să depăşească 1 cm de înălţime; cu cât e mai subţire cu atât ies mai crocanţi) ), focul mijlociu, se adaugă cartofii raşi.
Se împresoară sare (piper, boia) şi se acoperă cu un capac.
Se lasă 5 minute (sau mai mult, depinde de foc/aragaz) după care se întorc cu o paletă lată în aşa fel încât să nu se rupă. Cine nu are dexteritate se poate ajuta de capacul tigăii sau de o farfurie cu diametrul proporţionat tigăii sau mai larg. Uite cum întorc eu: Video
Se adaugă încă o lingură de ulei sub stratul abia întors. Din nou un pic de sare/piper/boia. Se acoperă din nou şi se lasă alte 5-7 minute.
Când crezi că sunt gata dă focul la maxim pentru cel mult 1 minut fiind atenţi să nu se ardă. În felul acesta devin crocanţi (aşa cum îi prefer eu).
Între timp se "bate" usturoiul. Când consideraţi că sunt gata se răstoarnă pe farfurie (uşor să nu se rupă). Eu pun farfuria deasupra tigăii, cu o mână o ţin şi cu cealaltă mâna întorc tigaia. Video (click)
Se adaugă usturoiul pisat (praf) sau/şi caşcaval ras (grana padana/mozzarella etc.) 
Pot constitui o garnitură deosebită pentru varie fripturi (carne/peşte) sau se pot mânca singuri (eu aşa fac) acompaniaţi de murături sau salate verzi.
Poftă bună. Aş mânca non stop.

MENŢIUNI:
1. Tigaia trebuie să NU lipească altfel rezultatul va fi foarte diferit de cel râvnit.
2. Respectaţi întocmai instrucţiunile şi vă garantez un rezultat excepţional. Chiar şi cine nu a gătit în viaţa lui va fi capabil să gătească reţeta asta.
I-am numit aşa pentru că, mă gândesc, eu i-am inventat EXACT aşa cum sunt.

Dacă ţi-a plăcut aştept comentariile tale. Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

1 Comentarii

  1. Sa sti ca am probat reteta. Super buna, chiar si fara cascaval, am facut-o miercuri (de post) si m-am indragostit de ea. Satioasa si delicioasa. Adela

    RăspundețiȘtergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.