Pizza cu măsline


"Brad" (tentativă) de pizza cu roşii şi măsline.

 Capacitatea mea de artistă a fost greu pusă la încercare. Nu mă pricep deloc la desene dintr-astea. Am nevoie de forme eu. 
Trebuie să recunosc că m-am inspirat la o imagine ce am văzut pe net dar nu ţin minte pe unde.

Pentru că ultima încercare de pizza a avut un rezultat surprinzător de bun (am mâncat pizza 2 zile chiar dacă o porţionasem şi o pusesem la congelator. Am scos-o că nu am rezistat. Prea bună!) am decis să fac o altă încercare. Exclusiv pentru distracţia voastră, a copiilor şi, mai ales, a mea!

Grad de dificultate: redus- mediu
Timp de preparare: Variabil 10 (frământatul + 40 crescut + 25 min copt)
Porţii: 4 -5

Ingrediente pentru aluat:
  1. 3 căni de făină albă
  2. 1 cană făină neagră (integrală)
  3. 2 linguri mălai
  4. 2 linguri fulgi de secară integrali
  5. o bucată de drojdie (20 -30 mg)
  6. 2 căni apă călduţă
  7. 1 linguriţă mică mică de sare
Garnitura:
  1. 6 - 8 linguri ketchup (sau după preferinţe)
  2. 100-200 g caşcaval sau mozzarella
  3. câteva roşii mici
  4. măsline
    Opţional:
  5. 2-3-4... ardei iuţi
  6. salam
Mod de preparare:
  1. Pune apa la încălzit
  2. Se pune făina (toate 3 tipurile), cerealele într-un lighean
  3. Se dizolvă drojdia în 1/2 cană apă călduţă (NU fierbinte. Opăreşti drojdia şi nu mai creşte)
  4. Se toarnă apa (nu o turna toată odată, poate ai altfel de făină) se frământă până faci un aluat elastic.
  5. Se acoperă ligheanul cu un prosop
  6. Se pune la crescut la căldură pentru 30-50 minute. Depinde cât de cald e.
  7. Se prepară garniturile. Se taie roşiile în două. Se taie caşcavalul/mozzarella, ardeii
  8. Se întinde coca, se taie în formă de brad. Fă mai multe forme, cum crezi. Se pun în tavă. Se lasă la crescut alte 10-20 minute
  9. Se pune tava pentru 5 minute la cuptor.
  10. Se scoate, se toarnă sosul de roşii, ketchap-ul, se întinde.
  11. Se pun toate garniturile în modul în care doreşti.
  12. La cuptor pentru 20-25 minute, foc mediu (200 grade), treapta a doua.
Menţiuni

Este un aperitiv perfect Adică este foarte bună şi rece. Optimă la petreceri. Dacă e self service (bufet) se taie bucăţele cât de mici posibil. Oaspeţii vor aprecia.

Verdele ce vezi în imagini este ceapă (foi). 

Menţiuni speciale:

1 Dacă probezi reţeta te rog, din inimă, să laşi o mărturie scrisă. Scurtă, scurtă. O apăsare pe butonul „îmi place” va fi apreciat. Mulţumesc pentru vizită şi te mai aştept cu noi reţete tradiţionale moldoveneşti sau inovative, simple, rapide şi gustoase.

2 A...şi.... poate ai timp să completezi sondajul aflat în dreapta paginii. E important să ştiu ce gândesc cititorii mei. Îţi ia doar 2-3 secunde. E şi distractiv. Relaxează-te puţin. :) Haide să dăm puţin credit celor care lucrează la un blog. Nu e chiar o joacă de copii sau lipsă de ocupaţie.
Nu, nu mă pune nimeni să o fac... dar o fac şi pentru tine, cu drag. Discurs general. Mulţumesc.

3 Poţi deveni prietenul paginii Facebook „De gustibus non est disputandum” apăsând pe butonul „îmi place” aflat în dreapta paginii.

4 Dacă îţi plac poveştile şi vrei să râzi cu lacrimi vizitează blogul meu „Carpe Diem”. Clic pe nume şi te va duce direct la ţintă. :) Te aştept cu mare drag. Ciao.


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii