Spaghetti cu chiftele şi sos de roşii


Am 37 de ani dar nu am mâncat niciodată aşa ceva, până acum. Vedeam mereu în filmele americane cum se îndopau, cu poftă, din această mâncare dar cum nu am mare admiraţie pentru bucătăria americană nu m-am gândit să probez măcar. Sincer... este BUN, frate şi merită să ne mai inspirăm şi la ei, câteodată. Această reţetă, bazată pe prima: (”Paste cu ketchup”), m-a cam lăsat cu gura deschisă. O să fiu mai puţin severă cu bucătăria lor de acum înainte.


Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 10 minute (trebuie să ai piftelele gata). Reţeta aici: Chiftele-piftele
Porţii: 2

Ingrediente:
  1. 300 g pasta/spaghetti în cazul meu. Astea sunt indicate. Ar merge şi linguine, bavette, bigoli, bucatini, tagliatelle. Oricum să fie pastă lungă.
  2. 100 g sos de roşii. Ketchup în cazul meu + aveam nişte roşii în casă şi trebuia să le folosesc. Merge şi bulionul: 2 linguri
  3. 8-10 chifteluţe
Opţional: 2 ardei iuţi/chili (eu pun întotdeauna)

Mod de preparare:
  1. Se pune pasta la fiert vreme de 5-6 minute. (Pasta se adaugă numai când apa a început să fiarbă! Eu acopăr că se reduce timpul de coacere. Tipsuri pentru pasta perfectă aici la numărul 2: Idei în bucătărie.
  2. Într-o tigaie se pune sosul de roşii/bulionul se adaugă 3 linguri din apa de la fiert (pasta), se pun chiftelele (dacă-s prea mari le poţi tăia) Acoperă şi lasă să fiarbă 1 minut. Scoate pasta, scurge, pune în tigaie, amestecă bine, acoperă, şi lasă să fiarbă la foc domol 3-4 minute.
  3. Amestecă, verifică dacă e coaptă. Dacă e coaptă lasă descoperit până se leagă sosul bine (adică să scadă toată apa). Dacă nu e coaptă şi apa a scăzut, mai pune 1-2 linguri de apă de la fiert. Amestecă, acoperă din nou şi mai lasă 1-2 minute. Depinde foarte mult de cum îţi place ţie pasta. Eu... o mănânc exclusiv „al dente”. De multe ori nici nu prea se-ndoaie! Sunt cam "dusă" în privinţa asta dar cică pasta al dente are mai puţine calorii. Hmm. Trebuie să investighez afirmaţia asta.
Te asigur că e delicios! Poftă bună. Aş mânca şi acum la 10 dimineaţa!
Ps Să nu crezi că mănânc orice... Dimpotrivă, dacă nu-mi place pot să mor de foame şi nu mănânc.  


Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

  1. Din cate am inteles eu , e chiar indicat sa mananci paste dimineata . cat de multe vrei si poti. este o asa zisa dieta cu paste.

    RăspundețiȘtergere
  2. Hai lasă-mă?! păi merg să mânc atunci. Pasteeeeeeeeee! Yum yum. Chiar mă gândeam la tine când am postat reţeta. Poate ţi-au rămas chifteluţe... şi vrei să încerci reţeta asta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pe cuvantul meu! chiar intr-o zi ii spuneam mamei ... colega mea mananca paste la 7 dimineata . si ea face ca ... pai e indicat , e un fel de cura pe care cica a tinut-o si fata uneia dintre babute si a slabit . daa , au iesit foarte gustoase piftelutele :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Te cred. De acum am o scuză să mănânc paste când mă trezesc. Şi dacă stai şi te gândeşti are logică: sunt foarte calorice şi dimineaţa ai cel mai multă nevoie de energie. D.p.m.d. vedere e cam greu să găteşti paste aşa de dimineaţă dar ideea nu e rea deloc. Merci! Mă bucur că ţi-au plăcut pifteluţele.

    RăspundețiȘtergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.