Omletă cu paste


Cum am zis şi-n aceste 2 reţete (omletă cu varză + omletă cu ciuperci) anterioare, omleta poate fi făcută din, aproape, orice îţi place.
Ţi s-a întâmplat să probezi o reţetă nouă care nu ţi-a plăcut şi nu ai putut mânca?! Mie da! pentru că am nişte idei... de te sperii. :p
Apoi mai şi gătesc ca să pot veni cu noi reţete pe blog, şi, deseori, nu reuşesc să mănânc cât gătesc. Conserv la congelator şi/sau frigider pentru câteva zile.
Culmea e că nu prea îmi plac alimentele refrigerate, greu mai scap de ele. Uneori căţeii mă mai salvează.
M-am uitat în frigider şi am văzut nişte paste (cu capperi şi măsline) rămase de ieri (că mi-a pierit foamea şi n-am mai mâncat), nişte mâncărică de sfeclă cu chili şi ... ouă. Am zis că e cazul să le folosesc că doar nu o să arunc (iar) totul.

Grad de dificultate: redus – mediu (dacă nu ai nicio practică, dar urmează paşii şi vizionează şi acest video, te va ajuta)
Timp de preparare: 15 - 25 min
Porţii: 3 – 4

Ingrediente
  1. paste/orez deja gătit (sau orice altceva numai să fie solid, adică NU borşuri/supe ci piure, cartofi prăjiţi, etc.)
  2. sfeclă roşie cuburi sau de la borcan (opţional)
  3. 3 – 5 ouă. Depinde de cantitatea de alte alimente ce vei folosi. Cu cât ai mai multe alimente cu atât trebuiesc mai multe ouă; altfel NU se leagă şi nu devine omletă ci o aiureală unică! Pentru cât vezi în tigaie ar fi trebuit să folosesc vreo 7-8 ouă dar sunt singură!! Nu pot să mănânc 7 ouă într-o zi. A fost riscant dar s-a legat, deşi nu destul.
  4. mirodenii după gust: piper negru, chili, ghimbir
  5. 2-3 linguri ulei de măsline
  6. pătrunjel sau mărar uscat/verde sau orice îţi place (timo, cimbru, tarhon, ceapă/usturoi verde)
  7. Opţional şi foarte indicat: caşcaval, brânză, mozzarella; 1 ardeiu iute/boia de ardei
Mod de preparare - Tigaia din imagine are diametrul 24
  1. Pune pastele (şi toate celelalte mâncăruri, în afară de: ouă, brânză şi pătrunjel) la încălzit în ulei (3-4 minute). Totul trebuie să fie copt bine când adaugi ouăle bătute)
  2. Taie sau rade (Dacă pui) brânza/caşcavalul/mozzarella
  3. Bate ouăle foarte bine (cu un tel, furculiţă, mixer etc.), adaugă pătrunjelul, brânza, sarea (cu atenţie, prea multă sare nu face bine – se ştie)
  4. Toarnă-le în tigaie şi amestecă foarte bine în aşa fel încât ouăle să cuprindă tot ce este în tigaie. Focul la minim, acoperă şi lasă vreme de 4-5 minute
  5. Întoarce omleta cu o farfurie sau cu un capac mai mare decât tigaia. Să nu se rupă. Urmăreşte acest video
  6. Lasă să curgă uşor înapoi în tigaie. Acoperă şi lasă pentru alte 3-4 minute tot la foc slab/minim. În alternativă poţi să o faci la cuptor dar durează mult mai mult.
Menţiuni
  1. Frittata mea a avut cam 3 cm înălţime. A fost foarte gustoasă. Dacă nu aş fi făcut-o ar fi trebuit să arunc mâncărurile în cauză.
  2. Poţi servi cu murături, gogoşari în oţet etc.
  3. Optim ca aperitiv la petreceri de orice gen (Nu vegane! :p). Taie cuburi, arată excepţional.   

Trimiteți un comentariu

1 Comentarii

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.