Chec cu urzici

Reţetă de weekend, de făcut imediat ce te-ai întors de la piaţă sau de la părinţi. :D

Am adus de la ţară mai multe urzici şi am făcut fel de fel de reţete. Printre care şi acest chec/omletă care are un gust sublim! Foarte plăcut surprinsă. 

Grad de dificultate: redus – mediu (dacă nu ai nicio practică, dar urmează paşii şi vizionează şi acest video, te va ajuta)
Timp de preparare: 15 - 25 min
Porţii: 4-6

Ingrediente
  1. 100 g urzici (cât cuprinzi cu ambele mâini de două ori= cam aşa estimez eu)
  2. 2 ouă
  3. 50 g şuncă presată/salam, etc
  4. 1 ardei gras, în alternativă zarzavat
  5. Opţional dar indicat - 1 ardei iute
  6. 2 linguri iaurt
  7. 1 cană făină de grâu
  8. sare după gust
  9. 1/2 linguriţă praf de copt
Mod de preparare
  1. Spală urzicile, opăreşte-le câte minute consideri tu. Eu le ţin maxim 10 min
  2. Scurge-le bine, taie-le nu foarte mărunt
  3. Taie salamul, ardeiul/i
  4. Bate ouăle, adaugă toate ingredientele (urzicile, iaurtul, sunca, ardeii/zarzavatul, sarea, făina)
  5. Pune şi praful de copt
  6. Pune într-o tavă de chec (eu nu am una aşa mică), dă la cuptor vreme de 20 min
  7. Verifică cu scobitoarea, dacă se murdăreşte de aluat nu e copt, mai lasă 5 min
  8. Opreşte cuptorul şi lasă să se odihnească (cu uşa cuptorului închisă) vreme de 10-15 min
Menţiuni
  1. Optim cald cât şi rece.
  2. Poate fi o mâncare completă, aperitiv la diferite petreceri, etc.  

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii