Merdenea cu caşcaval

Ce-o mai fi şi asta! Am văzut pe rafturile (panificaţie) de la Kaufland. Hmm. Un fel de plăcintă: foitaj cu brânză, telemea sau caşcaval. Nu-mi amintesc. I-am dus mamei şi i-a plăcut.

Toate reţetele mele cu foitaj sunt IDEI. Le numesc aşa pentru că foitajul e cumpărat, am mai zis.
Am făcut foitaj în casă, dar nu mi-a plăcut. Sigur nu am făcut ceva cum trebuie dar când am făcut calculele şi am văzut cât m-a costat (aproape dublu), m-am lăsat lehamete. Că-i făcut în casă sau cumpărat tot nu e sănătos. Atâta grăsime, că o fi unt sau margarină, nu poate face bine corpului. E drept totuşi, că dacă-l faci în casă nu pui tot felul de aditivi.
Eu am decis să-l cumpăr. Mă costă mai puţin (bani, timp şi nervi). De mor mai devreme... asta e. Alegerea mea. Cum zice mama: „cu o moarte suntem datori”. :p

Merdeneaua este pătrată dar tu poţi să o faci cum vrei. Se mănâncă caldă, părerea mea.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 5 +20min (coacere)
Porţii: depinde

Ingrediente
  1. aluat de foitaj (NU foi de plăcintă)
  2. caşcaval (sau orice fel de brânză vrei: mozzarella, brânză de vaci, telemea, etc.)
Mod de preparare
  1. Dezgheaţă aluatul de foitaj la temperatura camerei (3-4 ore) sau scoate-l de seara din congelator punându-l în frigider
  2. Taie caşcavalul sau rade-l
  3. Taie forme dreptunghiulare, pătrate, rotunde. Cum vrei. Pune caşcaval/brânză cât vrei tu, cu cât e mau mult cu atât e mai bună. Caşcavalul este cel mai indicat că se topeşte.
  4. Lipeşte marginile bine. Dacă nu se lipesc umezeşte-le puţin cu o pensulă (apă)
  5. Dă la cuptor pentru 15-20 de min; verifică. Primele 10 minute foc tare. Apoi foc mediu. Eu nu deschid NICIODATĂ uşa cuptorului în timpul coacerii. Mă uit prin geam şi „nimeresc” destul de bine. Ar fi de preferat ca în ultimele 5 minute să dai drumul la focul de deasupra şi să-l stingi pe acela de jos. Depinde de ce fel de cuptor ai. Al meu e pe gaz, are foc numai jos, deasupra are grill şi cum naiba s-o fi numind flacăra aia deschisă care stă în uz mai puţin de 30 de secunde. (Depinde de cât oxigen are). Dacă ai cuptor cu foc deasupra şi dedesubt, ai grijă să nu se ardă. Numai tu ştii cum coace cuptorul tău. Stai lângă până înveţi toate trucurile. Se coace destul de repede, în general.
  6. Când consideri că e gata opreşte focul şi lasă-le în cuptor alte 10 min, cel puţin. Uşa închisă, natural. Asta ca să nu se lase.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii