Iced coffee

„Aveam chef de ceva deosebit în dimineața asta. Ceva ce pot să împart cu tine. Mi-am amintit de anii în Italia. Ce frumoasă e Italia... un vis... munte, mare, ARTĂ. Eu ador arta. E pe toate străzile la ei. Mai ales în Firenze/Florenţa (Roma, Veneţia, etc)). Mda... cât îmi lipseşte. Dar fiecare face alegeri (sau suntem constrânşi să alegem, pentru un motiv sau altul). Eu m-am întors în ţara mea... că după 10 ani în Italia nu mă simţeam nici Român nici Italian... eram efectiv fără patrie.”

Rândurile de mai sus le-am găsit într-un vechi post de-al meu (click să vezi unde pentru că este o altă idee de weekend). Şi numai ieri ce am scris un articol despre „un om fără patrie” (celălalt blog) dar nu mi-am amintit de acest post.

Este o idee de duminică (weekend), NU o reţetă. Nu cumva să mă atacați aiurea. 
Special pentru iubitorii de cafea.

Îţi trebuie cafea, lapte, cuburi de gheață şi zahăr (după gust).
Cafeaua am făcut-o la moka. O folosesc rar... de tot. Nu-mi place cum iese cafeaua la ea. Pentru genul acesta merge foarte foarte bine. Dacă ai espressor e şi mai bine. Dacă nu o poţi face la ibric, numai să scurgi zaţul.

Faci cafeaua tare. Pui laptele într-un pahar mare. Cât lapte?! Păi... paharul din imagine cred că poate conţine cam 300 ml. Tu pui cât vrei. Adaugi zahărul (eu am pus de trestie, tu pui de care ai şi-ţi place), apoi cuburile de gheaţă, şi la sfârşit cafeaua.
ATENŢIE: dacă cafeaua este fierbinte, torn-o cu grijă pentru că fierbinte peste rece face reacţie şi-ţi plesnește paharul. Pentru siguranţă pune o lingură de inox în pahar sau aşează paharul pe lama unui cuţit. De ce? Păi m-a-nvăţat mama trucul ăsta: în acest mod sticla nu crapă. Pe bune. Am încercat de multe ori cu lichid foarte fierbinte.
Oricum fă mare atenţie dacă nu ai dexteritate. Mai bine lasă cafeaua să se răcească puţin.
Aşadar, termini turnând cafeaua peste (uită-te ce frumos arată), amesteci şi dacă vrei pui şi nişte cacao deasupra. A mea este dulce.
Dacă eşti curajos poţi să pui şi puţină boia de ardei iute (FOARTE indicat), sau/şi scorţişoară. Dacă îţi place. Mie nu prea. Nu ştiu de ce.
ah... UITAM. Dacă vrei să exagerezi pune nişte frişcă deasupra. Eu nu-mi permit în această perioadă. :D

Ps. Personal am o problemă cu laptele, adică el are ceva cu mine. Cred că am băut prea mult când eram mică şi de atunci îmi cam crează probleme. (glumesc) Nu mi-am dat seama că e din cauza laptelui până acum vreo 6 ani. Când obișnuiam să beau capuccino dimineața (ador capuccino!!!). Am fost constrânsă să renunţ. Probabil am o mică intoleranță la lactate.
Toate astea ca să-ţi zic că această ICE COFFEE nu-mi crează nici cea mai mică problemă. Şi sunt foarte fericită deoarece laptele este necesar organismului. Mai ales, femeile ar trebui să se străduiască să folosească des în alimentație.
Nu te comporta ca mulţi oameni care atunci când se simt rău dau vina pe orice le vine la îndemână şi apoi refuză cu încăpăţânare să mai pună gura pe un aliment care este necesar corpului.
Trebuie să faci experimente fel de fel sau/ŞI SĂ MERGI LA DOCTOR să-ţi faci un examen alergologic. Numai aşa poţi fi sigur că eşti intolerant şi trebuie să eviţi un aliment. Nu fă de capul tău. Pentru că: „Nimeni nu poate să-ţi facă atâta rău cât poţi să-ţi faci tu însuţi.”


O zi senină şi delicioasă îţi doresc.  

Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) un like la pagina Facebook (click) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii