Penne germeni de soia, mazare

Germenii de soia nu sunt foarte folosiţi în bucătăria românească. Şi acum rog pe acei care folosesc să nu-mi sară-n cap! Nu este o generalizare, dar un fapt ce am observat îndelung. Sunt unii care folosesc, dar majoritatea NU. Eu am început să folosesc după ce am mâncat nişte spaghetti de soia cu germeni de soia într-un restaurant chinezesc.
Mi-a plăcut tare mult. Am căutat informaţii şi germenii de soia sunt anticangerigeni (să fie bio totuşi). WOW. De atunci folosesc mereu (când găsesc că nu-i prea uşor. În toamnă o să încerc să-i fac eu acasă).
Ce gust au? Păi... uşor (foarte uşor) amărui (aproape insipizi). Nu au gust/miros penetrant aşa că pot fi mâncaţi de orişicine. Nu au cum să se plângă de gust, poate doar de aspect.

PRECIZARE pentru cei care suferă de celiachiete poţi inspira la toate reţetele mele de paste dacă vei folosi paste din orez/soia/porumb= gluten free

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15 min
Porţii: 2

Ingrediente
  1. 300 g paste scurte (integrale sau nu, nici forma nu contează= de care ai/vrei) 
  2. 100 g boabe de mazăre (din conservă/borcan, congelate. Deja fierte oricum)
  3. 3 linguri de germeni de soia (găseşti la Lidl, de ex. dar nu cred că-s bio)
  4. 100 g ketchup iute/suc de roşii/bulion
  5. 3 linguri ulei (de măsline de preferat)
  6. Opţional dar indicat: 1 ardei iute sau 1/2 linguriţă boia de ardei iute 
  7. 1/2 linguriţă praf de usturoi/1 căţel de usturoi strivit/tăiat
  8. sare după gust (mereu UIT)
Mod de preparare
  1. Pune apa (3 căni) într-o oală, lasă să dea în clocot. Adaugă pasta lăsând-o cam 8-10. Fierbe destul de greu asta integrală. (5-7 minute pasta normală. Dar depinde. Scrie pe cutie/pungă oricum). Cum să faci paste delicioase aici: Trucuri
  2. Cu 5 minute înainte de a scoate pastele pune uleiul într-o tigaie, bulionul, germenii de soia, mazărea. Încălzeşte la foc mic
  3. Scoate pastele, scurgele şi toarnă-le peste ingredientele din tigaie. (eu am mai pus nişte mazăre). Adaugă 3 linguri din apă în care au fiert pastele, pune sarea. Amestecă/saltă pentru 5-6-10 minute (după gust)
  4. Porţionează şi serveşte fierbinte!!!

    Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) un like la pagina Facebook (click) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii