Tort pancakes cu frişcă

Ideea mi-a venit când am făcut ultima dată pancakes cu cacao. Arătau aşa de bine că am zis că ar merge super ca blat (uri) pentru torturi.
Aşadar, această reţetă este xclusiv pentru acei care nu au dexteritate cu blaturile de tort  făcute la cuptor (eu prima). Este extrem de uşor de făcut. Nu necesită de niciun fel de cultură culinară. Şi un copil poate s-o facă. Optimă idee pentru a-ţi surprinde părinţii (de ex.). Îndrăzneşte!

Grad de dificultate: redus-mediu
Timp de preparare: 20 + 4 ore (odihna)
Porţii: 5 porţii

Ingrediente
  1. Ai nevoi de 2-3 pancakes cu cacao. Reţeta o găseşti aici. Numai să fie reci, ai grijă!
  2. 900 g smântână (eu am pus de 12% grăsime) ESTE foarte bun şi iaurtul!
  3. 1 cană zahăr (100-200 g, după gust. Eu am pus 1/2 că nu-mi place foarte dulce)
  4. 1 plic de gelatină granule + 1 pahar de apă = 100 ml)
  5. Opţional: fulgi de ciocolată pentru decorat, fructe, etc.
Mod de preparare
  1. Prepari gelatina. Scrie pe plic cum se procedează. Pui granulele de gelatină la înmuiat (într-o cană cu apa) vreme de 10 min. După care o pui pe foc până se topeşte, o laşi să se răcească. Nu mă prea pricep, nu-s fan gelatină. :)
  2. Prepari frişca. Pui zahărul şi baţi cu mixerul (viteză maximă) vreme de 15 min. Mie--- nu-mi iese niciodată frişca, de aceea nici nu dau banii pe o smântână mai „grasă”. După ce ai bătut-o bine, adaugi gelatina înmuită, amesteci uşor şi laşi 10-20 min. Până se întăreşte niţel. Trebuie să o verifici foarte des. Asta-i singura problemă pe care ţi-o poate da această reţetă. (nu sunt fan gelatină). Eu nu am aşteptat. Am tapetat cu peliculă de plastic o cratiţă rotundă de mărime apropiată cu pancakes-urile. Asta pentru că nu am o tavă de silicon, de ex. care să se deschidă. Ştii la ce mă refer.
  3. Aşadar, am tapetat cu peliculă, am turnat 1/3 din frişă, am pus un pancake
    , turnat altă 1/3 din frişcă (am folosit doua 2 pancakes-uri), alt pancakes, alt rând de frişcă. Până termini toate straturile
  4. Acoperi şi dai la frigider, cel puţin 4 ore. Ca să se întărească frişca. A mea curgea grozav când am făcut toate operaţiile astea. Dar, după cum vezi a ieşit destul de bine
  5. Răstorni pe o farfurie plată, uşor (metoda este similară cu aceea de la Frittate (click pentru video), garniseşti cu tot ce-ţi trece ţie prin minte: ciocolată, fructe proaspete/compot, cocos, cacao, etc. Chiar şi cu lumânări pentru sărbătoriţi!
Menţiuni

  • Dacă crezi că va fi prea uscat poţi însiropa blaturile (pancakes-urile) cu sirop făcut din apă, zahăr+esenţe varie, ori cu sirop din fructe/plante (compot, ceai), cafea rece, etc.
  • Absolut de încercat pentru că e foarte simplu şi delicios!
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click: aici vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu  Mulţumesc

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii