Chiftele de peşte cu pătrunjel

O altă reţetă personală de chiftele/piftele. Exclusiv pentru iubitorii de peşte.
Optim aperitiv pentru orice petrecere cu servire la bufet/self service.

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: Variabil 15 preparat + 15 prăjit= 30 min
Porţii: 24-26 chifteluţe 

Ingrediente
  1. 300-400 g de peşte, de care ai, vrei şi pofteşti. Fără spine (oase), bineînţeles! Eu am pus două conserve de sardine (225 g una) . Aceasta fiind deja fiartă este mult mai practică
  2. 100 g spanac (foi crude sau coapte/fierte= cum ai/vrei) = 2 mâini pline
  3. 1 legătură pătrunjel
  4. 1 ceapă de mărime medie
  5. 1 ou (opţional. Sincer, nu ştiu de ce l-am pus. Foarte rar folosesc ouă la chiftele. Făina este cea care leagă, nu ouăle! Este doar un mit. Am probat eu) 
  6. 2 linguri fulgi de ovăz integrali (opţional, dar indicat. Nu schimbă gustul, doar consistenţa)
  7. 2 linguri seminţe de in (opţional, dar indicat. Nu schimbă gustul, doar consistenţa )
  8. 1 lingură boia de ardei iute sau 1 ardei iute. Eu am pus ambele pentru că ador picantul
  9. 3 căţei de usturoi sau 1 linguriţă praf/deshidratat
  10. 1 lingură tarhon (opţional)
  11. 4 - 5 linguri făină de grâu. Depinde. Celiacii pot folosi făină de soia în loc.
  12. 1 + 1/2 cană ulei de floarea soarelui pentru prăjit
  13. 1 linguriţă sare (după gust) Atenţie: dacă e peşte din conservă este foarte sărat. Orienteaze-te
Mod de preparare
  1. Dacă peştele e crud trebuie fiert măcar 10 min. Sau prăjit, dar e mai sănătos fiert. Eu am preferat sardine. Lasă-l să se răcească
  2. Între timp spală, scurge şi taie spanacul cât mai mărunt posibil
  3. Curăţă şi ceapa şi taie-o mărunt
  4. Când ce s-a răcit (peştele) toarnă-l într-un lighean. Cu un tocător (sau cum se numeşte ustensila din imagine) mărunţeşte-l/striveşte-l cât poţi de bine (sau cu mâinile, fiind bine gătit se sfărâmă ușor)
  5. Adaugă celelalte ingrediente (făina, mirodeniile, spanacul, ceapa, oul, sarea) amestecă foarte bine şi vezi dacă se leagă şi se pot modela. Dacă nu, mai adaugă făină de grâu/soia până se leagă.
  6. Modelează ce forme vrei: rotunde, de mici, plate. Cum îţi vine la îndemână
  7. Prăjeşte-le în ulei mult pe toate părţile, vreme de 4 - 5 minute SAU, mai sănătos, prăjeşte-le la cuptor (30 min, treapta de jos dar va trebui să le întorci. Sau, dacă ai cuptor electric care are foc şi sus şi jos, pe treapta din mijloc la foc mediu (200 °)
Menţiuni
Sunt bune servite calde sau reci cu sosuri variate, ketchup, etc. Optime ca aperitive la petreceri.

Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) sau un mic comentariu la obiect (dacă ai timp şi chef) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii