Spaghetti cu ceapă şi jambon

Reţetă de inspiraţie italiană.
Italienii sunt extrem de severi cu reţetele lor. Nu schimbă absolut nimic, niciodată. Personal detest o bucătărie de genul, dar... fiecare cu „fixaţiile” lui.
Aşadar, aceasta este o reţetă după gusturile mele (moldoveneşti). Rapidă, saţioasă şi extrem de gustoasă!

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15 min
Porţi: 2-3

Ingrediente
  1. 300 g spaghetti
  2. 1 ceapă galbenă
  3. 100 g jambon (prosciutto crudo pentru precizie, e bun şi cotto, bacon, sau ce ai/vrei)
  4. 3-4 roșii proaspete sau din conservă (e bun şi sucul de roşii/ketchup/bulion)
  5. 2 linguri ulei de măsline (este bun şi altfel)
  6. 1 cățel de usturoi sau 1 linguriţă praf de usturoi (la cutie)
  7. 1 linguriță boia de ardei iute sau 1 ardei iute
  8. piper negru după gust
  9. sare după gust
Mod de preparare:
  1. Pune pastele la fiert numai DUPĂ ce apa a început să fiarbă, lasă 5 minute
  2. Taie jambonul fâșii de 1 pe 2 cm sau cum vrei, ceapa julienne (sau cum vrei)
  3. Pune uleiul într-o tigaie înaltă/wok, adaugă usturoiul dacă e proaspăt, ceapa - lasă 2 min, pune apoi jambonul, lasă-l să se prăjească bine, să devină crocant (2-3 minute) dar la foc slab
  4. Când sunt gata pastele (scrie pe cutie cât trebuie să fiarbă. Eu le scot cu cel puţin 3 min.mai devreme) varsă pastele şi adaugă 2-3 linguri de apă de la fiert (pastele). Eu am mai adăugat şi 2 linguri de suc de roşii că mi s-a părut că aveau prea puţin sos
  5. Adaugă piperul negru/boiaua de ardei iute, verifică de sare, amestecă foarte bine, acoperă şi lasă să fiarbă la foc lent alte 3-4 minute până sunt gata
Menţiuni:
  • Se servesc fierbinţi!
  • Este o mâncare foarte consistentă. Noi nu avem cultura pastelor, e natural, dar dacă înveţi bărbatul să mănânce dintr-astea, îi poţi găti în fiecare zi o reţetă diferită. :p Nu ai idee ce repede se face de mâncare când ai paste în casă. Mie îmi plac foarte mult, mănânc des şi, după cum poţi observa, nu-s grasă.

    Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) sau un mic comentariu la obiect (dacă ai timp şi chef) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii