Cuiburi de pizza din foitaj

Ca de obicei, aceasta este o idee şi nu o reţetă, pentru că foitajul este cumpărat (am mai precizat).
Idee de weekend;  rapidă, uşoară şi tare pofticioasă.

O precizare este fundamentală: cuptorul trebuie să prăjească şi deasupra. Asta mai ales în cazul foitajului (pizzei). Dacă nu prăjeşte deasupra nu faci mare afacere. Al meu e pe gaz şi are foc dedesupt dar are şi o opțiune cu un foc deschis deasupra. Cred că știi la ce mă refer. De data asta am folosit un cuptor electric (cu foc și sus și jos)

Ingrediente
1.       Foitaj (400 g - ies cam 6 porţii)
2.       200 g suncă de praga (sau șuncă presată)

3.       150 g cașcaval
4.       6-10 linguri ketchup/sos de roșii. Eu am pus niște mâncărică de legume ce mi-a rămas prin frigider (rețeta aici)
5.       Opțional: 1 ardei iute tăiat foarte mărunt

Mod de preparare
1.       Decongelează foitajul cum scrie pe ambalaj
2.       Taie șunca și cașcavalul cuburi
3.       Taie aluatul de foitaj  în 8 părți egale (pătrate), 2 dintre ele le vei folosi pentru a pune fâșii de circa 1 cm pe margininile a 6 pătrățele
4.       Taie fâșii de circa 1 cm dintr-un pătrat și începe să faci un cuib, punând câte un ape fiecare margine (imagine). Mi-a rămas unul fără margini și l-am făcut un pachețel
5.       Pune ketchup în interiorul cuibului (după gust) – lasă marginile albe= nu pune
6.       Aşează  cuburile de șuncă, cașcaval – tot în interior (ardeiul iute eventual)
7.       Pune într-o  tavă și dă la cuptor vreme de 10-15 min. (depinde foarte mult de cuptorul tău) După 10-15 min aprinde focul deasupra cam pentru 40 sec. Opreşte, lasă-le în cuptorul închis cam 10 min. Altfel se lasă şi-i bai.

Menţiuni

Deosebit de simplu de făcut și gustoase. Se pot servi la micul dejun, ca desert, gustare, cu ceai, cafea etc. Numai în ziua în care le faci. Apoi trebuie să le reîncălzeşti. Optime ca aperitive la diferite petreceri.

Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) sau un mic comentariu la obiect (dacă ai timp şi chef) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii