Chifteluțe orez, dovleac, chimion

Hmm... cum să spun... Am făcut niște risotto cu dovleac și nu mi-a plăcut. Da, nu mi-a plăcut pt că am folosit un orez de o calitate josnică. Orez ce nu a costat puțin, dar l-am luat pentru că era românesc. Așa scria pe cutie. Și ce rău mi-a părut. Este cel mai odios orez pe care l-am folosit vreodată, și, așa cum am scris aici, calitatea bobului trebuie să fie destul de înaltă pentru a obține un risotto ca la carte.
Rețeta risotto-ului (italian) perfect aici, iar rețeta risotto-ului cu dovleac aici. Te asigur că iese foarte bun, dacă folosești un orez de calitate.
Cum am spus, nu mi-a plăcut risotto-ul și am decis să fac chifteluțe din el. Pentru că la chifteluțe este ok orice fel de orez.
Trebuie să spun că a fost o idee nemaipomenită. A plăcut foarte mult și recomand cu mare încredere.

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: 30 - 40 min
Porţii: 26 chifteluțe (imagini)
Această rețetă o poți face în două (chiar 3) moduri diferite.
  1. Ca mine = Faci un risotto rău, și ca să nu arunci munca ta, reciclezi/transformi într-o nouă rețetă absolut delicioasă. Pentru rețeta risotto-ului cu dovleac click aici. Te asigur că iese foarte bun, dacă folosești un orez de calitate.
  2. Prepari un aluat (din orez, dovleac, etc) separat. Ambele sunt foarte bune.
Ingrediente
  1. 1 cană orez de orice fel (cât de ieftin vrei, chiar și spărtură de orez. Pe bune!)
  2. 2 felii dovleac (100 g)
  3. 1 ou (VEGANII/vegetarienii îl pot elimina. Ies super și fără. Pui mai multă făină/pesmet)
  4. 1 ceapă mică galbenă/3 cepe verzi
  5. 1 lingură praf de usturoi sau 3 căței de usturoi, sau 5 fire de usturoi verde
  6. 1 lingură chimion (dacă-ți place gustul, poți pune și mai multe)
  7. 1 ardei iute sau 1 linguriță boia de ardei iute/chili/paprika
  8. 1 linguriță sare
  9. 1 cană ulei pentru prăjit bilele + 2 linguri călit
  10. 3 linguri făină de grâu
  11. Opțional: 2 linguri pesmet + 3 linguri semințe de susan/in 
Mod de preparare
  1. Pune orezul la fiert adăugând 1+1/2 cană apă (300 ml), a. Adaugă 1/2 de sare (sau după gust). Amestecă, acoperă, lasă să fiarbă cam 10 minute la foc slab. Verifică din când în când. Dacă consideri că nu a fiert şi apa a scăzut, mai adaugă puțină (1/2 pahar= 50 ml). Când a fiert şi apa este evaporată lasă-l acoperit circa 10 minute. Lasă să se răcească puțin. În alternativă îl poți trece printr-un jet de apă rece. Scurge-l bine
  2. Curăță (Coaja este groasă/tare. Ai grijă!), taie dovleacul cubulețe
  3. Curăță, spală, taie cubulețe ceapa, usturoiul, ardeiul
  4. Pune 2 linguri de ulei într-o tigaie, adaugă usturoiul (dacă e proaspăt), ceapa, ardeiul (iute. Dacă nu e praf) + dovleacul. Lasă la călit 5 min (foc slab)
  5. Pune orezul într-un bol, adaugă ceapa/usturoiul/dovleacul călit, oul, făina, chimionul, sarea și amestecă foarte bine. Încearcă să modelezi o chifteluță, dacă se poate atunci e ok. Dacă nu se leagă mai adaugă ceva făină sau pesmet. Dacă e prea tare mai pune 1 ou sau o lingură de apă
  6. Eventual, pune boabele de susan pe o farfurie. Dă formă chifteluțelor: rotunde (micuțe), plate, lungi (ca la mici), sau cum vrei și ai chef
  7. Trece-le prin susan, fă-le pe toate cu calm. Ies super și fără susan
  8. Într-o tigaie înaltă (eu am folosit o cratiță mică cu diametrul de 22 cm) pune uleiul la încălzit, numai DUPĂ ce ai terminat de făcut toate bilele.
  9. Când s-a încălzit (sfârâie) destul adaugă 5-6 bile (câte încap) şi lasă să se prăjească la foc domol circa 4 minute, verifică dacă sunt coapte pe toate părțile dacă nu, întoarce-le
Menţiuni
  • Un gust de-a dreptul fascinant. Nu sunt foarte crocante, dar te vor cuceri.
  • Se pot servi şi reci şi sunt aperitive perfecte la petreceri de orice gen.
  • Nu am încercat (încă să le fac la cuptor), nu știu dacă ies ok, dar 90% se poate.
  • Poți evita să călești ceapa/dovleacul dacă le vei toca mărunt (rade la răzătoare).
  • Uite un mod de a recicla mâncarea care se face în plus, sau care nu place foarte mult.
    Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.
    Pentru alte rețete de chifteluțe (fie vegane/vegetariene/de post), vizitează meni-ul din a doua bară de sus (Aperitive).

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii