Chili cu pipote, sfecla

Așa-i că nu te-ai gândit sau nu ai indraznit să folosești pipotele la o mâncare de genul?!
Cum vei observa, rețeta asta nu are prea multe în comun cu rețeta originală. Doar ardeiul iute/chili este denominativul comun + modul de preparare.
Exclusiv pentru amatorii de picant EXTREM și pentru celiaci. Deosebit de bun, aromat, picant, hrănitor, etc. Numai vorbe bune deci. Ehehe...dacă nu mă laud eu, cine să o facă?! :p

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare. variabil
Porţii: 4-6

Ingrediente
  1. 300 g linte
  2. 500 g pipote (proaspete sau congelate, cum vrei și ai)
  3. 2 linguri de boia de ardei iute/chili/paprika etc + 2 ardei iuți
  4. 1/2 ardei gras roșu
  5. 1 ceapă galbenă
  6. 1 morcov
  7. 1 sfeclă roșie micuță
  8. 5 - 6 căţei de usturoi
  9. 1 lingură chimion
  10. 2 linguri ulei
  11. 1 lingură de sare
  12. 4 căni de apă/supă(1 litru circa)
Mod de preparare
  1. Am spălat lintea și am pus-o la umflat (în apă) cu 2 ore înainte de a o găti
  2. De asemenea, am fiert pipotele într-o oală cu presiune vreme de 20 min (după care am lăsat oala acoperită până am început să gătesc mâncarea de chili)
  3. Curăță și spală ceapa, cățeii de usturoi. Toacă separat cățeii de usturoi/ceapa
  4. La fel faci și cu celelalte legume (morcov, sfeclă, ardei). Apoi tai totul mărunt sau tragi pe răzătoare. Cum vrei și ai chef
  5. Pune uleiul într-o oală. Adaugă usturoiul, lasă să se călească 2 min (foc slab), adaugă ceapa, ardeii, morcovul, sfecla, chimionul; căleşte la foc domol pentru 3-4 minute.
  6. Pune apa, lintea, pipotele deja fierte (este mai bine, să nu se sfărâme lintea), sarea, boiaua de ardei. Ai grijă să nu sărezi prea mult. Mai bine adaugă sarea treptat
  7. Lasă să fiarbă acoperit (foc domol) pentru 60 min, sau mai mult. După gust/timp/posibilități
  8. Servește fierbinte, dacă ai curaj! :D
Menţiuni
  • A fost atât de bun încât am avut 2 porții consecutive!!! Una cu mai mult lichid. M-am încălzit sufletește și trupește!
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un mic comentariu, este echivalent cu Mulţumesc.
  • Pentru rețeta de post vizitează meni-ul din bara de sus SUS (de post). 



Trimiteți un comentariu

0 Comentarii