Lipii libaneze

Nu-s mare amatoare de fast food. Ba deloc chiar... în afară de niște aripioare crocante zic nu la orice altceva. Shaorma... hmm, nu e deloc pe gustul meu... dar, am probat acasă și m-am cam îndrăgostit... Sâc greutății ideale. :d
Și cine a zis că Shaorma nu se poate face acasă!? Ba, se poate foarte bine. Și nu trebuie să cumperi lipiile, deși e mai practic. :p Dar nu e la fel de sănătos. Cu puțină răbdare și voință, vei face o shaorma mai bună și mai sănătoasă ca oriunde. Atenție la siluetă totuși, nu exagera!
Nu este rețeta mea, dar o rețetă clasică. Nu cred că se pot face în multe feluri.
Nu pot să mă abțin să nu mă gândesc că sunt exact „turtele” noastre, dar foarte subțiri.

Se pot face la cuptor, dar și la tigaie = pe aragaz. Eu le-am făcut în tigaie, mult mai rapid/practic și la fel de sănătos. Tu... vezi cum ți-e mai la îndemână.
Lipiile se pot folosi la făcut shaorme varie. Eu am făcut un fel de shaorma cu mici

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: variabil
Porţii: 6 – 8 - 10 lipii (depinde de mărimea ce vrei să-i dai)

Ingrediente
  1. 300 g făină de grâu (făina mea se comportă diferit de făina din comerț)
  2. 1 cub de drojdie = 10 g
  3. 1 cană apă - 150 ml
  4. 1 linguriță zahăr
  5. 1 vârf de cuțit de sare
  6. Eu am pus 1 linguriță boia de ardei iute, dar nu e obligatoriu
Mod de preparare:
  1. Pune apa la încălzit
  2. Cerne făina și pune-o într-un bol/lighean
  3. Dizolvă drojdia cu zahărul și sarea + apă călduță (nu fierbinte! Dacă nu crește este pentru că ai opărit drojdia sau ai folosit apă rece). Pentru că făina mea nu este din comerț, recomand să pui făina și să adaugi apă pe rând, să vezi dacă nu cumva e prea multă apă. Frământă până faci un aluat elastic, nu foarte tare. Dacă-i prea moale mai adaugă făină, dacă-i prea tare câteva picături de apă. Va trebui modelat. 
  4. Acoperă și lasă la crescut într-un loc călduț/încăpere caldă (circa 30 de min)
  5. Împarte aluatul în 6-8 porții egale. Ar fi mai bine să probezi una, să vezi dacă stă în tigaie și apoi să împarți în porții egale
  6. Lasă să mai crească puțin (10 min), tot acoperit
  7. Unge masa de lucru cu ulei, să nu se lipească, ia o bilă de aluat și întinde o foaie de circa 3 mm înălțime de diametrul tigăii tale
  8. Între timp tigaia a fost încălzită și pui foaia (fără ulei, doar e de teflon, și nu lipește, nu?)
  9. Lași 2 min, foc slab. (eu am acoperit cu un capac) întorci (acoperi, dacă vrei) și laşi alte 2-4 minute şi e gata
  10. Pune-le pe o farfurie/platou, acoperă-le cu un șervet gros curat. Dacă pui o altă farfurie peste, se vor forma vapori și se vor umezi
  11. Se pot folosi imediat la realizarea unor shaorme, cu orice fel de umplutură sau se pot pune în pungi de plastic și ținute la frigider câteva zile. Le vei încălzi la microunde. Dar pentru că sunt foarte ușor de făcut ar fi mai bine să le faci atunci când ai nevoie
Mențiuni
  • Poate ți se vor părea tari și dificil de folosit/rulat că se crapă. Dacă nu le prăjești prea tare sunt foarte ușor de rulat. Dacă-s tari ca scândura se vor crăpa, dar chiar și așa le poți pune 1 minut la microunde. Se înmoaie SIGUR!!
  • Sau le faci tacos, adică le îndoi în două (ce aiurea sună, nu?! Adică le poți îndoi și-n trei? Se pare că da. :D). Eu am făcut de mai multe ori, și prima dată le-am făcut prea groase și nu se puteau rula bine, de aceea le-am mâncat sub formă de tacos.
  • Le poți garnisi cu piept de pui la grătar, boabe de rodii, cartofi prăjiți, sos de usturoi/maioneză, ceapă verde, ardei iuți, roșii, castraveți murați/proaspeți, salată, etc, etc. Sau și cu mici, ca mine. Cu orice vrei și ai. Absolut delicioase.
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii