Salată verde cu anșoa

Hmm... nu știu dacă tu iubești acești peștișori sărați catramă... Mie îmi plac, dar evit să-i mănânc. :p
Seamănă foarte mult cu hamsii, fac parte din aceeași specie.
Cred că bărbații sunt cei mai amatori... că merg cu bere, după o băută zdravănă... sau chiar în timpul unei băute. Nu înțeleg de ce naiba-s așa de scumpe totuși.
Și cum numai bărbații profită de aceste delicatese, mi s-a părut nedrept și am zis să fac o rețetă și pe gustul femeilor, par condicio.
Exclusiv pentru iubitorii de salate bogate care înlocuiesc o masă (cină, prânz).
Culorile sunt fascinante, aromele/gusturile se îmbină perfect. Plină de vitamine și foarte hrănitoare.
Optimă idee pentru celiaci. 

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15 min
Porţii: 2

Ingrediente
  1. 1 legătură mică de salată (de care ai și vrei)
  2. 7-8 anșoa (după gust)
  3. 1/4 morcov
  4. 1/2 roșie
  5. 1/2 ardei gras roșu (să dea și puțină culoare)
  6. 1/4 sfeclă roșie mică
  7. 1/2 legătură de ceapă verde (2-3) sau 1 ceapă uscată
  8. 2 ridiche albe/roz
  9. 2 linguri de ulei de măsline (sau de care ai)
  10. câteva boabe de rodii
  11. măsline fără sâmburi (eu am pus naturale, CU sâmburi, ca de obicei)
  12. sare după gust. ATENȚIE la peștișori că-ți înghiți limba de ce sărați sunt. La fel și măslinele Părerea mea este că nu mai trebuie deloc
  13. 1 linguriță piper negru
  14. 1 ardei iute/ boia de ardei iute
  15. Opțional: câteva frunze de spanac
Mod de preparare
  1. Spală, taie/rupe (eu o rup cu mâna) salata şi pune-o într-un bol mai măricel
  2. Prepară restul legumelor/verdețurilor. Curățe-le, spală-le, scurge-le, și taie-le pe toate cum ai chef (ardeiul fășii/cuburi; morcovul/ridichea cuburi/rondele; ceapa peștișori/cuburi; roșia cuburi; etc
  3. Pune toate ingredientele peste salată (inclusiv boabele de rodii, măslinele) rupe cu mâna peștișorii, de vrei, pune uleiul (poți folosi și acela în care a fost marinat peștele), amestecă și e gata
Menţiuni
  • Gustul sărat al peștișorilor și cel dulce al rodiilor se combină perfect! Este DELICIOASĂ! O poți servi pe post de cină/prânz etc, sau în loc de garnitură la cartofi prăjiți, fierți, etc.
  • Toate ingredientele pot fi înlocuite după gust/posibilități/nevoi.   
  • Pentru alte rețete de salate (fie vegane/vegetariene/de post, fie pentru celiaci), vizitează meni-ul din bara de sus SUS (Salate). Vei observa cât de mult le iubesc. 
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii