Pateu picant cu ghimbir (din ficăței)

Nu știu dacă te-ai gândit vreodată să faci pate acasă, dar crede-mă că e foarte ușor, practic, economic, sănătos și DELICIOS.
Dulceag, aromat, lejer. DEOSEBIT.
Se poate face din orice ficat vrei.
Când eram mică și aveam porc făceam din porc. După aceea am făcut din ficat de pui, curcan, rață, gâscă. O delicatesă franceză este considerat pate-ul din ficat de rață. Au niște preșuri de leșini!! :D

Această rețetă face parte din secțiunea „mâncăruri tradiționale/Crăciun/Revelion. Mi-am dat seama că n-am mai postat rețete de acest gen de mult timp. Și-i mare păcat că știu foarte multe.
Este o rețetă personală, ca mai toate rețetele de pe blogul meu.
Pe timpuri foloseam mașina de tocat carne pentru a face pasta, dar acum tehnologia a avansat și avem roboți de bucătărie care ne ușurează viața considerabil.

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: 50 min
Porţii: 8 (depinde)

Ingrediente
  1. 500 g ficat de pui (sau de care vrei tu) – eu am avut congelat/cumpărat la pungă, dar poate ai prin frigider de la pui/găini de casă
  2. 1 ceapă galbenă
  3. 3 căței de usturoi (se poate și fără)
  4. 1 lingură boabe de piper (dacă ai colorate, dacă nu este bun și piperul negru)
  5. 1 foaie de dafin
  6. 1 lingură boabe de coriandru
  7. 50 g unt sau margarină
  8. 7 linguri ulei de floarea soarelui
  9. 1 lingură sare
  10. 1 lingură piper negru măcinat
  11. 1 lingură boia de ardei iute (arde grăsimile din corp) + 1 lingură de boia de ardei dulce
  12. 1/2 linguriță ghimbir praf
Mod de preparare
  1. Curăță și spală (în mai multe ape) ficatul de eventuale fiere rămase/uitate. Pune-l la fiert într-o oală acoperită pentru cel puțin 40 de min. Eu am folosit oală sub presiune 20 min fiert + 30 min odihnit cu capacul etanș, să se depresurizeze
  2. Curăță, spală, toacă mărunt ceapa și usturoiul
  3. Pune-le la călit în (cele 7 linguri de) ulei. Foc domol 10 min (să se înmoaie bine, dar să nu se ardă că se amărăsc și nu e deloc bine). Lasă să se răcească
  4. Scoate ficatul, lasă-l să se răcească puțin, pune-l în vasul de la robot - eu am folosit un blender vertical că asta am, adaugă ceapa+usturoiul călit, untul, piperul, boiaua de ardei (iute+dulce), ghimbirul, sarea (atenție dacă untul este prea sărat) și mixează până ajungi la pasta de consistența pe care o preferi. Dacă-i prea tare/solid mai adaugă câteva linguri de ulei, lapte, apă, supă, etc.
  5. Servește pe pâine, crackers (biscuiți sărați), crostini, etc.
Mențiuni
  • Optim ca aperitiv la orice petrecere! Poți să-l faci cu multe zile înainte (3-4) și-l conservi la frigider într-un borcan închis ermetic.
  • Pentru alte rețete similare, vizitează meni-ul din prima bara de sus (mijloc) Carne”. (nu se prea observă).
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii