Pui în sos Chutney

Altă rețetă personală cu tentă exotică ce mi-a plăcut enorm. Parfumată, fragedă, aromată, vesel colorată. Deosebită!
Optimă idee pentru celiaci. Exclusiv pentru iubitorii de arome/mirodenii exotice.

Grad de dificultate: redus – mediu
Timp de preparare: 45 min
Porţii: depinde

Ingrediente
  1. Câteva bucăți de carne de pui sau de care ai/vrei (am folosit pulpe)
  2. 3 căței de usturoi
  3. 2 lingură sos de soia (sau oțet balsamic, iese la fel de bun)
  4. 1 lingură boabe de susan (eu am pus alb)
  5. 1 linguriță sare (sau după gust. Ai grijă că sosul de soia este destul de sărat)
  6. 3 linguri apă/supă de legume/carne
  7. 1 lingură boia de ardei iute (opțional, dar foarte indicat)
  8. 1 lingură ulei de arahide (dacă-i posibil, dacă nu, este ok și de floarea soarelui)
  9. 3 linguri sos Chutney (pe care l-am pregătit în prealabil – dar se găsește și în supermaketuri, la Lidl, parc-am văzut)
Mod de preparare
  1. Spală, taie carnea
  2. Curăță cățeii de usturoi și taie-i mărunt
  3. Toarnă uleiul în tigaie, încălzește-o, pune usturoiul, semințele de susan, carnea – apasă bine bucățile de carne peste susan (să se lipească)
  4. Varsă sosul de soia/oțetul balsamic eventual, apa, sarea, acoperă și lasă să fiarbă la foc slab 20 min. Ai grijă să amesteci/întorci din când în când
  5. Adaugă sosul Chutney (mango), boiaua de ardei iute  amestecă și mai lasă să fiarbă circa 10 min (acoperit), foc foarte slab. Dacă ți-e frică că se arde mai adaugă puțin sos de soia sau apă/supă
  6. Încălzești o tigaie stil grătar (dacă ai, dacă nu e ok și una normală) pui carnea și o lași la foc mediu vreme de 3 min pe fiecare parte
  7. Servește cu pâine, piure, orez, cartofi fierți, salate, etc.
Menţiuni

  • Pentru alte rețete similare, vizitează meni-ul din bara de sus SUS Îndrăznețe”. (mulți nu o observă).
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

  1. Ce bine arata...Cred ca e si delicios.Daca era mama acasa cu siguranta ii pregateam.Pana una alta daca e Iuli cuminte am sa-i gatesc lui :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, are un impact estetic destul de important. Mulţumesc. Sper să fie. (f)

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.