Steluţe cu untură, mac şi susan


Anul ăsta, de Crăciun, m-am dus la părinţi cu gândul să fac „margarete”. Abia aşteptam şi când le-am zis părinţilor au replicat:
--- „ai adus şi forma?!”
--- „Ceeee?! Fir-ar, credeam că se fac cu forma aia de la şiocălei (explic în altă reţetă ce şi cum se fac, dar moldovenii ştiu despre ce vorbesc).”
Nu, trebuie o formă... şi-atunci mi-am amintit.
Am renunţat cu lacrimi în ochi, dar sper să găsesc pe undeva o formă de genul ca să pot posta reţeta, că merită. Numai să nu-mi fure cineva ideea... cum văd că se-ntâmplă foarte des...

Şi-atunci am inventat o reţetă ad hoc. Ca de obicei. Ingrediente autohtone, uşor de reperat.
Am avut untură de la cumnată-mea şi foarte rapid am făcut un aluat delicios. Cu noile forme am făcut nişte steluţe şi brăduţi tare drăgălaşi. Au plăcut la toţi. N-au fost margarete, dar au fost un succes nebun.
Optimă idee de sărbători!!! Extrem de simplu și rapid de făcut. De ÎNCERCAT!!!

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 40 min
Porţii: 50 de steluţe (brăduţi, fluturaşi, etc. de circa 4 cm diametru)

Ingrediente
5 linguri untură la temperatura camerei
10 linguri de borş (cred că ies suoer şi cu suc de lămâie)
1 cană zahăr
1 lingură scorţişoară
2 linguri seminţe de mac
1 lingură seminţe de susan alb
1 linguriţă amoniac
1 linguriţă de drojdie uscată (½ pachet proaspăt)
făină de grâu cât cuprinde să faci un aluat care se poate manipula. Îmi pare rău că nu ştiu să dau cantitatea exactă, din nefericire asta depinde foarte mult de făina proprie (gradul de umiditate), de gradul de topire al unturii. Oricum aluatul ar trebui să fie nu foarte tare şi destul de friabil, să nu se întindă ca aluatul de pâine, dar nici să se rupă. Ca aluatul de cornuleţe (click pt reţetă).

Mod de preparare
Precizare: Untura trebuie să fie destul de maleabilă, nu foarte tare (eu am ţinut-o o noapte într-o cameră călduroasă, dar se poate pune şi câteva secunde la microunde (în rolă/pe plită/aragaz, etc.)
  1. Într-un bol/lighean mai mărișor pui untura, seminţele, zahărul, scorţişoara, amoniacul stins în oţet, drojdia la fel. Se amestecă adăugându-se făina în ploaie până faci un aluat pe care-l poţi lucra/întinde/tăia
  2. Întinzi o foaie de circa 3 mm, tai cu formele care vrei și ai. Și un pahar e bun, o cutie mai micuță, orice!
  3. Le aşezi într-o tavă tapetată cu hârtie sau unsă foarte bine cu ulei
  4. Dai la cuptor, treapta de mijloc, foc mediu (circa 180 grade), vreme de 15 min. Depinde de cuptorul tău. Verifici din când; să nu se facă scrum... ale mele erau cât pe ce
  5. Le scoţi şi apoi le poţi orna ci ciocolată topită, dacă vrei. Eu nu prea am avut chef şi le-am ornat mai mult la mişto. Oricum au avut un succes neașteptat.
Menţiuni
Sunt extraordinar di fragede şi nimeni nu şi-a dat seama că ingredientul principal a fost untura. SÂC!

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii