Mixt de legume la tigaie

Ador cartofii! Multă lume îi mănâncă din necesitate, îmi pare rău pentru ei.
Eu îi mănânc pentru că-s înnebunită după ei.
Mama îi urăște. Și fratele meu mai mare. Ceilalți 7 frați (6 surori + 1 frate) sunt neutri.
Ce să-i faci, sunt oaia neagră a familiei. Buuuuuuuuu.
Rețeta asta a fost inventată pe moment (ca majoritatea rețetelor de pe acest blog), din dorința de a da alte idei intoleranților la gluten, veganilor/vegetarienilor și celor care țin post.
Este o rețetă economică, rapidă, hrănitoare, vesel colorată, deosebit de aromată.
Inspirată la mâncarea de cartofi pe care ne-o făcea mama de mici. Pe care nu am publicat-o încă. Acum mi-am dat seama!
Studenții, bărbații, începătorii în ale „bucătăritului” sunt invitați să probeze cu încredere. Cu puțină răbdare, oricine reușește să o facă.
Dacă ești un copil, fă o surpriză părinților când vin acasă de la servici înghețați și obosiți. Numai să NU DAI FOC, la casă. Foarte mare atenție!!!

ROG pe acele persoane care se inspiră la rețetele mele (publicându-le pe site-uri personale) să precizeze sursa cu link (cum scrie în licența Creative commons), pentru că muncesc EXTRAORDINAR de mult și nu-i drept ca alții să ia meritele. 
Nu am furat niciodată munca altuia. Mulțumesc. 

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 20-25 min
Porții: 2 (am mâncat 1/3 singură, mi-era tare foame. Restul am mâncat din plăcere, era prea bun!)

Ingrediente
  1. 2 cartofi roșii (sau de care ai)
  2. 2 morcovi de mărime medie
  3. 1 bucată de praz (50 g)
  4. OPȚIONAL: 1 bucată de gulie (30 g) am găsit-o rătăcită prin frigider
  5. 50 ml bere (dacă ții post pune apă/supă)
  6. 1 lingură semințe de in (OPȚIONAL)
  7. 5 linguri ulei – de care ai și-ți place (am pus de măsline)
  8. 1 linguriță sare (am pus Himalaya, sunt fascinată de sarea asta)
  9. 1 linguriță semințe de chimen, era praf de fapt
  10. 1 linguriță boia de ardei iute
  11. 1/2 linguriță usturoi deshidratat

Mod de preparare - Ai nevoie de o tigaie largă (circa 28 cm diametru) din teflon, ceramică. Dacă ar avea capac, ar fi minunat
  1. Curăță, spală cartofii, morcovii, (eventual gulia), prazul
  2. Taie prazul rondele (3-4 mm grosime)
  3. Dacă ai răzătoare care feliază este perfect, dacă nu, vei tăia cu un cuțit foarte ascuțit, FELII de circa 3 mm grosime cartofii și morcovul (gulia)
  4. Pune tigaia largă pe foc, varsă uleiul (eventual semințele de in), lasă să se încingă puțin (40 sec Foc mediu), pune prazul, lasă 2 min (cât să se înmoaie), amestecă din când în când (să nu se ardă)
  5. Adaugă cartofii, morcovii, gulia, lasă să se prăjească nițel (3 min circa), întoarce, lasă alte 3 min. Ai grijă că s-ar putea să se ardă dacă focul este prea tare. Nu pleca de lângă foc
  6. Toarnă berea (este bună și apa), amestecă ușor, ACOPERĂ și lasă să se coacă în pace circa 10 min. Verifică din gând în gând, să nu cumva să se evaporeze berea/apa, și să se ardă. Trebuie să amesteci întorcând ușor, să nu se sfărâme tot. Lasă alte 5-7 min. După gust, foc, etc
  7. Adaugă boiaua de ardei, sarea, chimionul, usturoiul, amestecă bine și servește cu poftă
Mențiuni
  • Poate reprezenta o optimă garnitură la diferite fripturi de carne sau pește, dar recomand s fie servită ca atare cu murături, salate varie, varză murată, gogoșari în oțet, etc.
  • Este de-a dreptul surprinzătoare. Îndrăznește!
  • Dacă nu ești vegan/vegetarian și nu ții post, adaugă câteva feliuțe de bacon, șuncă, cârnat, salam afumat, etc.
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc. 

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

  1. Super ideea! O voi prepara cu sigurantă. Aștept timpul potrivit. Offf...și mi s-a făcut așa foameee

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă Cristina, ideea mi-a venit gândindu-mă la legumele alea la cuptor pe care mi-ai zis că le-ai făcut tu într-o zi. Dar le-am vrut la tigaie, să fie mai rapid. Și cum mi-era poftă de cartofi am încercat. Am fost foarte mulțumită de rezultat.
      Nu te mai uita la rețete noaptea... normal că ți se face foame... Știu cum e. Sorry.

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.