Spaghete carne de pui, stafide, suc de roșii

Am înțeles că nu mulți români iubesc pastele. Este de înțeles, nu e în cultura noastră. Dar cine a locuit în Italia mai mult de 2 ani, (sau cine are/a avut rude care i-au gătit) nu are cum să nu le iubească.
Italienii sunt foarte drastici/severi/stricți cu rețetele lor; nu schimbă nimic, cum am mai zis, dar eu le sucesc și le-nvârtesc până iese ce-mi place.
Această rețetă, ca majoritatea celorlalte, este o rețetă inventată pe moment. Foarte aromată, vesel colorată, hrănitoare și delicioasă. Umblam prin frigider și cum găseam ceva, cum adăugam.
E o combinație între (arrabbiata, amatriciana =) bucătăria italiană și bucătăria asiatică + bucătăria mea. :D 

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15 min
Porţi: 3

Ingrediente
  1. 300 g spaghetti (sau ce paste vrei tu)
  2. 250-300 g amestec de cărnărituri: mușchi afumat, cârnat, carne de pui, bacon
  3. 2 linguri stafide
  4. 1 ceapă galbenă
  5. 200 g/ml de suc de roșii/ 3 linguri bulion + 2 linguri apă
  6. 2 linguri ulei de măsline (este bun şi altfel)
  7. 3 căţei de usturoi sau praf de usturoi (la cutie)
  8. piper negru/colorat după gust
  9. 1/2 linguriță boia de ardei iute (eu am pus 1 lingură de zacuscă de ardei iuți. Ador picantul)
  10. sare după gust
Mod de preparare
  1. Pune pastele la fiert DUPĂ ce apa a început să fiarbă, lasă 5-8 min. După gust/tip de paste
  2. Curăță, spală și taie ceapa peștișori. Usturoiul cărăță-l și taie-l mărunt/strivește-l. Pune la călit într-o tigaie – de preferință înaltă - tip wok (unde ai pus uleiul). Lasă 2-3 min la foc slab să se înmoaie
  3. Dacă pui carne de pui (piept, de exemplu), taie-o cuburi și pune-o la călit peste ceapă+usturoi vreme de 5 min
  4. Taie restul „cărnăriturilor” cum vrei (bucăți mai mici, mai mari), adaugă-le peste carnea de pui și ceapă. Adaugă apoi stafidele, amestecă foarte bine și varsă spaghetele scurse de apă. Amestecă și adaugă sucul de roșii (este foarte bun și ketchup-ul, numai că are E-uri. Eu folosesc suc de roșii făcut în casă). Amestecă și dacă este prea uscat și vezi că se arde, adaugă 2-4 linguri de apă de la fiert (pastele)
  5. Verifică de sare, amestecă foarte bine şi lasă să fiarbă la foc lent 4-5 min. După gust. Mie îmi place „al dente” de aceea le fierb mai puțin în apă și mai mult în suc (cum am scris aici)
  6. Când porţionezi (termen „bucătăricesc italian” care înseamnă, evident, pui în farfurie) împresoară deasupra caşcaval ras/mozzarella/grano padano, etc. Evident, dacă vrei.
  7. Nu uita de piper, mărunțit/râșnit pe loc este mai parfumat. Și de boia (arde grăsimile)
Menţiuni
  • Pentru alte rețete similare de post sau nu, vizitează meni-ul din prima bară de sus (stânga) „Paste”. 
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii