Tort vegan din foi

Ieri am publicat o rețetă pentru „toată lumea”, astăzi, par condicio, public o rețetă pentru cei care țin post sau sunt vegani/vegetarieni.
Rețeta este inspirată la albă ca zăpada, deci este cu foi.
Este foarte ușoară, simplă, rapidă și economică. Oricine este în gradul să o facă, zic eu. Elevi, studenți, bărbați, începători sau total negați în arta „bucătăritului”. Oricine. Un pic de răbdare și se învață totul.

Precizez (iar) că NU sunt mare „cofetăreasă”, chiar deloc. Mă pricep mai mult la dulciuri tradiționale, însă am experimentat aceste rețete pentru prietenii mei vegani. Și pentru că este Sf. Valentin, ziua dragostei adică.

2 precizări NECESARE
1. ai nevoie de AMONIAC. Nu, nu poți să pui bicarbonat. Nu se frăgezesc foile dacă folosești altceva decât amoniac. Am probat.
2. În cremă am pus 100 ml de compot de struguri sperând că va ieși o culoare roz frumoasă. Însă cum a ieșit un mov ciudat, am hotărât să vă spun că apa este super cool. Asta dacă nu vrei tu să pui un altfel de compot: prune, mere, căpșuni, etc.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: variabil. 15 + 20 minute prepararea + câteva ore la rece
Porţii: 8 feli/porții (sau depinde)

Ingrediente blat
  1. 250 ml apă cu bule, carbogazoasă. Să fie sticla abia desfăcută
  2. 100 ml ulei – 1 pahar
  3. 150 g zahăr – 1 +1/2 pahar
  4. făină de grâu cât cuprinde (cam 300 g. Depinde. A mea sigur diferă de a ta. O vei pune pe rând, cât este necesar)
  5. 1 plic de amoniac (7 mg) – 1 linguriță
  6. 1 linguriță suc de lămâie sau oțet pt stins amoniacul
Cremă:
  1. 250 ml apă plată
  2. 100 g zahăr
  3. 4 linguri făină de grâu linguri
  4. 2 linguri cacao
  5. 80 -100 g margarină
+ 1 lingură de fulgi de cocos
Mod de preparare – am făcut foile pe tosul tăvii folosind o tavă cu diametrul 23 cm. Tu alege ce diametru vrei. Dacă ai o formă de inimă este și mai bine
  1. Prepară tava, unge-o cu ulei, tapetează-o cu făină, sau cu hârtie de copt
  2. Într-un bol pune apa carbogazoasă, zahărul, uleiul. Amestecă foarte bine să se topească zahărul. Adaugă amoniacul stins și făina în ploaie până faci un aluat destul de tare
  3. Încălzește cuptorul
  4. Împarte aluatul în 3 (nu fă mai multe foi că e prea înalt, dar fă cum vrei), întinde o primă foaie rotundă (circa 3-4 ml grosime. Își va dubla volumul) pune-o pe dosul tăvii ce ai uns în prealabil, dă-o la cuptor, treapta de jos circa 10 min. Foc mediu. Cuptorul meu este pe gaz și nu încălzește bine deasupra. Dar nu ai nevoie de mai mult de 10 min pentru fiecare foaie. Depinde de aragazul tău. Ai grijă să nu se ardă. De regulă foile sunt deasupra relativ moi, asta nu înseamnă că sunt crude. Vezi, dacă au crescut, sunt ok. Să nu le ții prea mult și să se ardă, că-i păcat. Faci toate 3 foile și le lași să se răcească puțin
  5. Pentru cremă: pui apa într-o cratiță, adaugi zahărul, făina, și praful de cacao, bați bine cu un tel (să nu facă cocoloașe), pui pe foc mic și amesteci continuu să nu se prindă. Este foarte delicat, se prinde aproape instant. Stai lângă ea până este gata, circa 10 min
  6. Lași să se răcească circa 15 min, adaugi margarina, amesteci și începi să construiești tortul
  7. Pui prima foaie, adaugi jumătate din cremă, pui cealaltă foaie adăugând cealaltă jumătate de cremă. Uitam, lasă 1 lingură de cremă pentru deasupra, și apoi împresoară fulgii de cos.
  8. Sau ornează cu ce și cum vrei. Lași cel puțin 4 ore să se frăgezească
Menţiuni
Este deosebit de aspectuos, și cine iubește albă ca zăpada, va aprecia desigur și acest tort. Fraged, și delicios. Nu este deloc greoi. 

Dacă ți-am dat o idee, sau ți-a plăcut ce ai citit, un like la pagina Facebook, sau orice altă inițiativă ar fi foarte mult apreciată. Mulțumesc. Pe pagina oficială vei găsi mult mai multe fotografii. Multe cu urări pentru Sf. Valentin.

O zi a dragostei fabuloasă, prieteni.

Că sărbătorești sau nu, că ești singur/ă sau în companie, îți doresc multă iubire!

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii