Borş cu grâu, varză, seminţe

Reţetă personală, de post (şi pentru vegani/vegetarieni, evident). Aromată, sățioasă, şi deliciosă.
Îndrăzneață, nonconformistă. Optimă în diete. Multă lume este convinsă că nu se slăbeşte mâncând alimente care conţin carbohidraţi. Eu îmi permit să contest un astfel de mit pentru că am probat pe pielea mea.
Am mâncat 7 zile numai borşuri, supe (reţetele mele care se găsesc în prima bară de menu: Supe) şi am slăbit în jur de 2,5 kg. Şi nu am mâncat o singură porţie, ba chiar 3-4 pe zi. Dar nimic altceva pe lângă (mai ales NU carne).

În bucătăria românească nu se foloseşte foarte mult grâul. Dar a fi atâtea mâncăruri la care s-ar preta minunat!

Rog pe acei care se inspiră la reţetele mele şi le publică pe alte site-uri/blog-uri să precizeze sursa cu link. Cum scrie în Licenţa Creative Commons. Muncesc enorm şi nue ste drept ca alţii să ia meritele. 
Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 20 - 25 minute (grîul este dej fiert)
Porţii: 4 - 6 porţii

Ingrediente
  1. 200 g grâu. Este bun şi la conservă/borcan dacă găseşti. Celiacii pot folosi orez în loc
  2. 100 g varză murată
  3. 1 morcov
  4. 2 cartofi (roşii/albi nu contează)
  5. 1 bucată de praz
  6. 2 linguri de tocană de legume, sau zarzavat În alternativă: 1 ardei gras.
  7. 1 lingură de cimbru praf/1 crenguţă de cimbru
  8. 1 - 2 pahar/e suc de roşii, sau 2 linguri de bulion. Dacă îţi place mai dulce, adică supă, nu pune. Oricum varza murată acreşte un pic
  9. 1 lingură seminţe de in + 1 lingură seminţe susan (dar nu este fundamental, nu schimbă gustul cu nimic. Conţin fribre, de aiai le folosesc în aproape toate reţetele mele
  10. 1 lingură de ulei
  11. 4 căni apă
  12. 1 ardei iute/sau 1 linguriţă boia de ardei iute + 1 lingură boia de ardei dulce
  13. sare după gust
  14. 1/2 cană de borş (dar nu este obligatoriu)
Mod de preparare
  1. Dacă nu ai grâu fiert, trebuie să-l fierbi. Ştii cum se face, nu? Speli grâul de câtev aori până iese apa curată, pui la fiert vreme de circa 30-40 min. Depinde de gusturile tale
  2. Curăţă, spală, taie ceapa/ardeiul, rade morcovul, cartofii cuburi, prazul rondele
  3. Taie varza cât de mărunt crezi. Mie mi-a fost lene şi-am tăiat-o „cu bărdiţa”, parcă
  4. Pune uleiul într-o oală adaugă prazul rondele, ardeiul (+ ardeiul iute), morcovul, varza, seminţele; amestecă pentru 1 minut
  5. Pune apa, adaugă cartofii, cimbrul, boiaua
  6. Lasă să fiarbă acoperit cam 15 minute. Adaugă grâul, tocana de legume, eventual bulionul, acoperă. Lasă să fiarbă alte 5-10 minute. Dacă pui borş, adaugă-l la sfârşit
  7. Când e gata pune pătrunjelul/mărarul/leuşteanul deasupra
Menţiuni
Dacă ţi-a plăcut şi ţi-am dat o idee, orice iniţiativă (like, share, comment) mă încurajează. Mulţumesc.
Serveşte cu ceapă... dacă locuieşti singur ţi-ţi permiţi (ca mine). Şi dacă e vineri/sâmbăta şi nu mergi la servici. :p.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii