Chec de post cu mure

Am făcut diferite dulciuri de post. Mai ales cu mure. Dar ăsta este unul dintre cele mai reuşite. Nu pot să spun că a crescut foarte mult, dar este foarte pufos. Nici nu zici că-i de post!

Elevii/studenţii, începătorii în arta „bucătăritului” sunt invitaţi să probeze cu încredere.
Optimă idee de weekend, grozavă pentru a face o surpriză mamei, iubitei care ţine post.


Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 5 + 35 min
Porţii: 1 chec = 8-10 porţii
Eu am folosit forme diverse pt că nu ştiu unde am lăsat tava de chec. Dar cantităţile sunt pt o formă obişnuită de chec.

Ingrediente
  1. 200 g mure congelată sau proaspătă (sau căpşuni/fragi din compot)
  2. 100 ml =1 pahar ulei
  3. 120 ml apă carbogazoasă – nu, nu este buna apa plată. Nu iese pufos. Am încercat. Poţi pune suc în loc (fanta, mirinda, coca cola, etc)
  4. 3 linguri zahăr
  5. 1+1/2 căni făină de grâu
  6. 1 praf de copt
  7. Opţional: 50 g ciocolată fondentă
Mod de preparare
  1. Prepară forma, unge cu ulei, tapetează cu făină sau foloseşte hârtie de copt 
  2. Varsă uleiul într-un bol, adaugă zahărul, apa, praful de copt stins în apă, făina în ploaie (murele erau congelate şi când s-au decongelat au lăsat un pic de apă pe care am pus-o în bol, evident! 
  3. Adaugă făina (bucăţile de ciocolată eventual) în ploaie. Aluatul trebuie să nu fie foarte lichid, să nu curgă uşor, ba chiar trebuie să fie destul de gros. Orientează-te. Dacă curge mai pune făină, dacă e prea „solid”adaugă 1-2 linguri compot sau apă. 
  4. Dă la cuptor pentru 30-35 minute. Treapta a doua (mijloc), focul mediu (180-200 ° Celsius) 
  5. Verifică cu o scobitoare (dacă se prinde aluat= mai trebuie ţinut). Dacă sunt gata, închide cuptorul, stinge focul şi lasă-i să se odihnească 10 minute. Altfel se lasă. Nu prea mult că nu mai este pufos 
Menţiuni
  • Serveşte la mic dejun, gustare sau cină. Cu iaurt, lapte, ceai, cafea, etc. Sau fă-i o surpriză mamei.
  • Pentru mai multe fotografii vizitează pagina Facebook. Iar dacă ţi-am dat o idee, un like m-ar încuraja. Mulţumesc. 
LA MULȚI ANI FERICIȚI, tuturor femeilor din Univers!

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii