Prăjitura cu Inka, merisoare, nuci - de post

Am făcut diferite dulciuri de post, cum am mai zis. Şi toate au fost reuşite, inclusiv acesta.
Pufos, aromat, delicat. Nici nu zici că-i de post!
Elevii/studenţii, începătorii în arta „bucătăritului” sunt invitaţi să probeze cu încredere.
Optimă idee de weekend.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 5 + 35 min
Porţii: 1 chec Eu am folosit o formă dreptunghiulară cu diametrul 30x20 (5 cm înălţime)

Ingrediente
  1. 100 g merişoare uscate
  2. 2 linguri de Inka (sau altfel de cafea/înlocuitor în praf)
  3. 100 ml =1 pahar ulei
  4. 200 - 230 ml apă carbogazoasă – nu, nu este buna apa plată. Nu iese pufoasă. Am încercat. Poţi pune suc în loc (fanta, mirinda, coca cola, etc)

  5. miezul a 5-6 nuci - Opţional
  6. 2 linguri de seminţe de dovleac (sau floarea soarelui) - Opţional
  7. 3 linguri zahăr
  8. 2 căni făină de grâu (sau până faci un aluat care să nu curgă uşor)
  9. 1 praf de copt

Mod de preparare
  1. Într-un bol mic pune merişoarele la înmuiat în puţină apă fierbinte (cât să le cuprindă) 10 min 
  2. Prepară forma, unge-o cu ulei, tapetează cu făină sau foloseşte hârtie de copt 
  3. Varsă uleiul într-un bol, adaugă zahărul, apa, Inka, praful de copt stins în apă, merişoarele cu tot cu apă, miezul de nucă, făina în ploaie până iese un aluat destul de solid/gros (nu fie foarte lichid, ca la clătite) să nu curgă uşor. Orientează-te. Dacă curge mai pune făină, dacă e prea „solid”adaugă 1-2 linguri apă carbogazoasă 
  4. Dă la cuptor pentru 30-35 minute. Treapta a doua (mijloc), focul mediu (180-200 ° Celsius) 
  5. Verifică cu o scobitoare (dacă se prinde aluat= mai trebuie ţinut). Dacă sunt gata, închide cuptorul, stinge focul şi lasă-i să se odihnească 10 minute. Altfel se lasă. Nu lăsa prea mult că nu mai este pufos
Menţiuni

  • Serveşte la mic dejun, gustare sau cină. Cu iaurt, lapte, ceai, cafea, etc.
  • Pentru mai multe fotografii vizitează pagina Facebook. Iar dacă ţi-am dat o idee, un like m-ar încuraja. Mulţumesc.
  • Mai multe reţete de genul găseşti în bara de menu, secţiunea: Dulciuri de post. 


Te rog, daca ai apreciat, fii generos si lasa un semn (like, share, comment), sau viziteaza-ma pe Facebook si pe celelalte bloguri ale mele: Eu meritPovestea Isabelei. Iar daca citesti in engleza, arunca o privire pe While I breathe, I hope si pe LinkedIn.
Te astept cu mult, mult drag. Multumesc, om cu suflet.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii