Borș cu urzici, ștevie, cartofi - de post

Nu sunt amatoare de borşuri, în general. Însă primăvara mă bucur și delectez gătind fel de fel de supe/borșuri cu buruieni.
Mama detestă cartofii, dar ieri a cerut un borș cu urzici și cartofi și-am rămas toți foarte surprinși când a mâncat tot din farfurie.
Nu am făcut eu de mâncare, dar cumnata mea. Persoana mea a făcut doar câteva fotografii, în timp ce punea straturi. Apoi a mâncat cu mult gust (cu ceapă crudă). :D
Nu știam că am să public rețeta așa că nu am făcut multe fotografii. Dar cum rezultatul a fost foarte bun, am decis să o scriu pentru tine.
Gluten free, de post (pentru vegani/vegetarieni).

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 25-30 min
Porţii: 4-6

Ingrediente
  1. 10-12  frunze de ștevie
  2. 1 mână de urzici (40 g circa)
  3. 4 cartofi
  4. 1 ceapă galbenă (sau de care ai/vrei. Bună și verde)
  5. 1 morcov
  6. 2 crengi leuștean
  7. pătrunjel după gust
  8. sare după gust
  9. 2 linguri de ulei
  10. 1 linguriță boia de ardei iute (1 ardei iute)
  11. 1 cană de borș (rețeta aici)
  12. 200 ml suc de roșii/2 linguri bulion
  13. Opțional: 2 linguri zarzavat (fiert sau crud: ardei gras, ceapă, morcov) + 50 g tăiței
  14. 4 – 5 căni de apă
Mod de preparare
  1. Taie ceapa, pune-o la călit în ulei într-o oală (unde ai pus uleiul) vreme de 2 min (foc slab)
  2. Spală și curăță morcovul, trage-l la răzătoare/sau taie-l cubulețe
  3. Curăță, spală cartofii: taie-i cuburi
  4. Spală ștevia, urzicile taie-le destul de mărunt
  5. Toarnă apa, adaugă cartofii curăţaţi, spălaţi, taiaţi cubuleţe, morcovul, amestecă şi lasă să fiarbă la foc domol vreme de 10 min.
  6. Adaugă apoi și ștevia+urzicile+ (eventual tăiețeii), amestecă. Lasă să fiarbă alte 7-10 min
  7. Pune sarea, borșul, sucul de roșii - mai lasă 2-3 min, apoi  leușteanul, pătrunjelul, verifică de gust şi e gata.
Menţiuni

Dacă ți-a plăcut sau ți-am dat o idee, orice inițiativă (like, share, comment) la pagina Facebook: Degustibus NoN est disputandum mă încurajează. Mulţumesc.
Pentru mai multe idei de genul, vizitează prima bară de sus (dreapta): SUPE. 

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii