Chiftele de orez, urzici, măsline-de post

Rețetă (personală) de primăvară, colorată, bogată și apetisantă.
De post și pentru vegani/vegetarieni. Intoleranții la gluten pot pune făină de mazăre/soia/năut.
Optime aperitive la orice fel de petrecere (mai ales cu servire a bufet/self-service).
Sunt foarte crocante, mai ales inițial; formidabile ca aperitive la orice petreceri. Le poți face cu 1 zi înainte.

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: Variabil 10 min fiert + 15 preparat + 15 fiert= 40 min
Porţii: multişoare. Cam 15 biluțe sau formă de mici (diametru 3 cm)

Ingrediente
  1. 100 g orez. E foarte bun şi dintr-ăla mai ieftin, în cazul ăsta
  2. 3 linguri sos de roşii sau 1 de bulion
  3. 50 g urzici crude
  4. 30 g măsline negre feliate
  5. 3 - 4 linguri făină de grâu. Depinde
  6. 1/2 linguriță boia de ardei iute + 1 linguriță piper
  7. 1 + 1/2 cană ulei de floarea soarelui pentru prăjit
  8. sare după gust
  9. Opțional: 2 linguri semințe de susan
Mod de preparare
  1. Pune orezul la fiert într-o cratiţă adăugând o 150 ml de apă (să cuprindă bine orezul şi să rămână un deget ( = unitate de măsură :p) deasupra orezului. Lasă să fiarbă pentru 10-13 minute (foc slab). Acoperit. Când e gata, opreşte focul iar dacă apa s-a evaporat lasă descoperit să se răcească. Dacă mai este puţină apă lasă acoperit până se răceşte. Orezul trebuie să fie lipicios, NU USCAT!
  2. Spală urzicile, scurge-le bine. Taie-le mărunt
  3. După ce s-a răcit orezul, toarnă-l într-un lighean. Adaugă celelalte ingrediente (bulionul, urzicile, măslinele, făina, mirodeniile, sarea ) amestecă foarte bine şi vezi dacă se leagă şi se pot modela.
  4. Dacă nu, mai adaugă făină de grâu până se leagă. Modelează ce forme vrei: rotunde, de mici, plate. Cum îţi vine la îndemână
  5. Se prăjesc în ulei mult, vreme de 4 - 5 minute/sau la cuptor. Însă durează mult mai mult și sunt foarte uscate. Nu sunt fan.
Menţiuni
  • Servite calde sau reci sunt extrem de bune. Alături de o salată. Sau de roșii, castraveți, ceapă.

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

  1. Cum faci sa nu te urzici? Eu mi-am pus si manusi, dar tot degeaba; stiu eu ca piscaturile de urzici sunt bune la reumatism (sau cam asa ceva), dar inca nu sufar de asa ceva. Am mancat tot felul de variante gatite, dar in vizita la rude, as vrea sa incerc reteta ta, dar care-i secretul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mănuși mai groase? Nu știu, n-am probleme cu urzicatul. Vreau să zic, mă urzic și mă doare/deranjează, dar face bine. Să nu bagi mâinile în apă caldă, sau să stau lângă o sursă de căldură după. Eu n-am folosit mănuși nici când le-am cules, nici când le-am spălat/tăiat.

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.