Cozonac la grătar

Păi, da, este la grătar, dar după cume vezi, al meu este cu placă. Sincer, nu ştiu cum se numeşte. Nu este toaster sau sandwich maker, dar grătar. Însă poţi face ce vrei pe el. Şi ouă, omlete, cartofi. De toate. Fenomenal instrument. Şi când mă gândesc că nu eram deloc fericită când am văzut că era alimentat la curent.... Pfff. Oamenii, niciodată mulţumiţi.

Oricum, frate, nu este o reţetă, ci o idee de weekend, adresată celor care au încă casa/frigiderul plin cu cozonac şi sunt sătui să-l mănânce aşa.
Am făcut (împreună cu draga mea cumnata, supervizate de mama) 16 cozonaci (la cuptorul cu lemne, evident). Am împrăjtiat pe la rude, vecini, prieteni, dar tot au mai rămas.
--- Ia să încerc ceva de genul, mi-am zis. Şi mi-a plăcut, aşa că-ţi spun şi ţie.
Optimă idee de mic dejun, capriciu de orice gen.

Dacă nu ai grill, poţi folosi o tigaie de teflon, sau tip grill. Perfect iese şi la toastere, sandwich maker. Am încercat.

Ai nevoie de:
  • câteva felii de cozonac (7-8 mm grosime- după gust)
  • iaurt (poate fi şi de fructe, ba chiar este indicat)/smântână
  • condimente de care preferi: boia de ardei iute (foarte puţin), scorţişoară, cuişoare, ghimbir, nucşoară, vanilie, curry, etc. Etc.
Prăjeşti feliile de cozonac cât şi cum crezi tu. Pui iaurtul, spulberi condimentele care-ţi fac cu ochiul şi înfuleci rapid, să nu se înmoaie.

Mai poţi servi cu miere, dulceaţă, cremă de lapte (reţeta aici).
Asta dacă nu cumva vrei să faci tort din cozonac (reţeta).

Oricum ar fi, nu arunca niciodată cozonacul sau pâinea care se învecheşte, decât dacă s-a mucegăit.
Totul se poate recicla. Cu puţină imaginaţie şi curaj.

Uitam. Când nu mai am chef să mănânc cozonac (sau pâine), tai totul felii, le aşez în cutii care se închid ermetic, apoi le conserv în congelator (Ţin şi 2 luni). Apoi, când mi-e poftă, le iau şi le pun pe grill sau la microunde. 

Sau pâinea o usuc şi o fac pesmeţi, de ex., ce folosesc în chiftele.  

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii