Salată anghinare, grapefruit - post

Rețetă gluten free, de post (și pentru vegani/vegetarieni, celiaci.)

Cum am mai spus de atâtea ori, iubesc salatele. Și ce-ar putea fi mai sănătos și dietetic decât o salată de genul? Nu ştiu, sincer.
Nu folosesc anghinare de când sunt în Ro, nu prea se găseşte, însă în Italia era la ordinea zilei. Pizza cu anghinare, paste, risotto, omlete, salate, etc.
Şi anghinarele astea tot din Italia sunt, mi-a adus un borcan o soră de-a mea.
Îl ţineam de zile mari, dar sunt la dietă şi n-am ieşit din casă vreo 5 zile. În unele am avut de lucru, într-altele a plouat, aşa că nu mai aveam aproape nimic ce să ronţăi.
Dar dacă stau şi mă gândesc, nici nu-mi era foame. Pfffffffffff. Mi-era poftă şi eram curioasă ce putea să iasă. Delicioasă, puţin spus!
Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: 10 min
Porţii: 2

Ingrediente
  1. 200 g anghinare deja preparată (conservă, borcan, etc.)
  2. 1 ceapă galbenă/roşie/albă sau 1 legătură de ceapă verde (4 buc) Mai indicată asta din urmă, însă eu n-am avut
  3. 1 morcov de mărime medie
  4. 1/2 grapefruit roşu (sau de care vrei/ai)
  5. 2 linguri ulei (de măsline, dacă este posibil extras la rece). Asta dacă anghinarele nu erau  conservate în ulei (ca ale mele)
  6. 1/2 linguriţă piper colorat proaspăt măcinat (roz, negru, alb)
  7. 1 ardei iute sau 1/2 linguriţă boia de ardei iute (ajută la digestie, arde grăsimile şi este afrodiziac)
Mod de preparare
  1. Curăță, spală și taie ceapa peştişori, cuburi, etc.
  2. Spală morcovul şi trage-l la răzătoare. Pune totul într-un bol destul de încăpător. Adaugă bucăţile de anghinare (dacă crezi că-s prea mari, taie-le; eu le-am lăsat întregi), şi grapefruit
  3. Macină piperul, pune ardeiul iute tăiat foarte mărunt (eu am pus uscaţi cam 4 peperoncini. Dar îmi place foarte picant). Amestecă şi e gata
Menţiuni
  • Absolut delicioasă!!! Optimă pe post de garnitură la fripturi/grătare de carne/pește.
  • Pentru mai multă consistenţă adaugă boabe de porumb, nuci, seminţe varie
  • Foile de ceapă verde nu au un miros aşa de puternic ca ceapa uscată.
**
Daca ai apreciat, te rog da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea.
Daca nu ai observat, sunt doua meniuri sus pline cu fel de fel de retete.
Cand cauti ceva pe blog, foloseste diacitrice (ă, â, î, ș, ț), daca nu gasesti, incearca fara.
Nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.
Multumesc, om cu suflet! Pe data viitoare.

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

  1. Nu mi-ai raspuns dincolo, poate esti plecata. Am descoperit singura ca esti si bucatareasa!!! Esti o persoana cu multe talente. Chiar prea!
    Grozava idee! Sunt sigura ca este delicioasa. Am s-o probez. Merci.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai, îmi cer mii de scuze!!! Am ratat comentariile astea. Îmi place să fac multe lucruri diferite, mă pasionează o grămadă de chestii. Lucru ce inspiră şi multă ură/invidie din partea unor fiinţe fără morală. Noroc că ştiu exact cine sunt. :)) Mulţumesc mult. Baftă!

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.