Penne cu stafide, ştevie, suc de roşii

O altă reţetă unde ştevia este protagonistă. Pfff, v-am exasperat cu ştevia asta. Ştiu.  Îţi spun, de-a dreptul delicioasă! Nu trebuie să mă crezi pe cuvânt, probează!
Pentru mai multe variante (de post sau nu) verifică prima bară din meni-ul de sus (stânga) PASTE.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15-20 min
Porţii: 2

Ingrediente
  1. 250 g paste scurte. Nu neapărat penne integrale ca în imagine, dar de care ai/vrei. Orice tip de paste scurte sunt bune: fusilli, rigatoni, fluturaşi etc. Dar pot fi şi tăieţei/spaghetti (adică paste lungi)
  2. 1 legătură de ştevie (5 frunze)
  3. 100-150 g salam/cârnat/bacon/kaiser – ce vrei şi ai prin casă
  4. 6 linguri suc de roşii ori 2 de bulion (eu am pus roşii la conservă)
  5. 20 g stafide Le-am când am observat că era prea acru pt gusturile mele
  6. 1 ardei iute/boia de ardei iute
  7. 1/2 linguriţă chimion
  8. 3 linguri ulei de măsline
  9. Sare după gust (1/2 linguriţă)
Mod de preparare
  1. Pune pastele la fiert (numai după ce apa a început să fiarbă) 5- 6 min. Nu mai mult!
  2. Curăţă spală şi taie ştevia
  3. Taie salamul/cârnatul cum vrei,
  4. Pune uleiul la încălzit într-o tigaie/wok, adaugă chimionul, salamul/cârnatul (lasă 1 alt min), apoi ştevia. Foc slab, amestecă, acoperă şi lasă la călit vreme de 4-5 min. Să se înmoaie totul bine, dar fără să se ardă. Adaugă sucul de roşii
  5. Toarnă pastele în tigaie împreună cu 100 ml apă de la fiert. Dacă le-ai ţinut doar 5-6 min sunt încă tari. Nu face nimic, aşa trebuie să fie (citeşte aici cum se fac pastele la italieni). Adaugă 2-3 linguri de apă de la fiert pastele (în tigaie). Amestecă foarte bine, acoperă. Micșorează flacăra şi lasă să fiarbă vreo 5 min verificând/amestecând din când în când. Dacă pastele nu-s gata şi nu mai au lichid, mai adaugă câteva linguri de apă de la fiert (2-3, orientează-te). Pune boiaua de ardei şi amestecă
  6. Porţionează şi serveşte fierbinte
Menţiuni
DELICIOASE este puţin zis! Trebuie să încerci!!!
Dacă-ţi place (sau/şi ţi-am dat o idee) un like la pagina Facebook este echivalent cu Mulţumesc. Şi dacă ai timp şi chef, un comentariu m-ar încuraja.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii