Mamaliga cu bacon crocant, cascaval si ochiuri


In primul rand, scuze pentru intercalarea textului cu diacritice si fara... n-are rost sa mai explic. O fac des :D

Frati si surori, nu stiu voi, dar eu iubesc mamaliga in toate formele ei: alba, galbena, moale, tare, simpla, prajita, la cuptor, cu branza, lapte, smantana, s.a.m.d.

Am incercat multe variante si retete de-a lungul anilor. Poate voi sunteti traditionalisti si vreti sa ramaneti asa, insa eu vreau sa-mi deschid toate orizonturile, mai ales astea culinare.
In Italia am invatat retete de mamliga cu ciuperci si branza, in Anglia bacon-ul e la putere si azi m-am gandit sa incerc ceva indraznet.

Parerile vor fi impartite, ca deobicei, dar fiecare face ce crede. Eu iti zic ca daca ai un prieten, partener, membru familiar pe care vrei sa-l impresionezi, reteta asta pica la tanc.
Asta daca omul (barbat sau/si femeie) e deschis la minte. Daca nu e, stai si fa-i mamaliga simpla cu tochitura. Nu-i nimic rau in asta.

Hai ca nu te mai retin, bafta multa. Te avertizez ca gustul este absolut sublim, dar este o bomba calorica de nu te vezi.
Sincer, pentru mine se merita!!! O saptamana voi manca numai rosii cu ceapa si castraveti

Idea-i excelenta pentru celiaci. Veganii si vegetarienii gasesc o sumedenie de retete pentru ei pe blogul meu, dar nu in reteta asa. Fugi, fugi de esti vegan!!!

Si uitam: aceasta reteta poate fi servita la pranz, cina, brunch (intre mic dejun si pranz), mai ales in zilele de sarbatoare.



Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 20 min (daca malaiul este precopt = din comert)
Porţii: 2-4

Ingrediente:
  • 1-2-4 oua pentru ochiuri
  • 100 g bacon (felii subtiri ca in imagine)
  • mălai pentru mămăligă (1 +1/2 cană de apă + 1cană mălai; depinde de gusturi)
  • 100 g caşcaval 
  • Optional - 1/2 linguriţă chili sau 1 ardei iute
  • Garnitura optionala si dupa gust: varza murata cu ulei, salata cu rosii (ceapa, castraveti, ardei, etc), salata verde (marole), salata de andive, muraturi, etc.

Mod de preparare

Daca vrei salata, pe asta o faci intai si o pui pe masa (daca nu mananci in pat sau pe scaun - ca mine. :D)

Tai baconul in bucati mici (cubulete), il prajesti la foc slabut pana devine crocant. Ai grija ca se arde repede daca nu esti atent


Intre timp pui de mamaliga si o faci dupa gustul tau, poate sa fie moale sau tare. Eu nu am pretentii, cum iese, iese. Numai cruda sa nu fie. Daca malaiul e precopt (asa se zice, nu? Mi-a venit un dubiu... hmm...) mamaliga e gata in 5 minute, daca nu ii trebuie cam 40. Oricum ar fi, branzei ii trebuie cam 3 minute sa se topeasca de tot mestecand continuu. Vezi tu, nu e mare nenorocire daca nu se topeste de tot, ba e chiar mai fain! :p Sa gasesti o bucatica de branza printre dinti e fabulos!



Cand baconul e prajit crocant, insist pe crocant ca aici sta minunatia retetei asteia, pune-l peste mamaliga si amesteca bine sa devina un tot



Toarna mamaliga pe o farfurie sau imparte-o deja pe cate farfurii vrei: 1-4. Ca este curgatoare sau tare ca piatra, daca nu-i cruda, este oricum delicioasa!

Fa ochiurile - unul de caciula as zice eu, dar si doua daca esti tare de inima - si pune-le deasupra mamaligii. Daca-ti plac moi, efectul este ca aceasta din imagine, daca nu... de ce faci ochiuri, bre? Mi se pare o risipa, dar e gustul tau, nu? Gusturile NU se discuta. Asa se numeste blogul meu.
Cum vrei tu.

Serveste fierbinte cu un paharel de votca de 70 ca sa arda grasimile. Multe grasimi, muuulte si ce bune. Gnam, gnam!!! Glumesc, nu bea ma asa, un paharel de vin mai merge... si o votca mai slabuta. Poate palinca-i mai indicata. Vezi tu... cinsteste un pahar si pentru mine, daca-ti place reteta. Da? Merci.

**
Daca ai apreciat ori ti-a fost de folos, TE ROG da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea. :)
Daca nu ai observat, sunt doua meniuri SUS pline cu fel de fel de retete.
Cand cauti ceva pe blog, foloseste diacitrice (ă, â, î, ș, ț). Daca nu gasesti ce te intereseaza, incearca o combinatie de cuvinte cu si fara diacritice: varză varza, roșii rosii, brânza branza.

Nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.
Multumesc, om cu suflet! Pe data viitoare.

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

  1. Sa va dau o alta reteta de mamaliga care merge cu foarte multe alaturi, mai putin lapte dulce: mamaliga de cartofi. Cantitatile sunt dupa nevoile fiecaruia si in functie de ele se alege vasul in care se face mamaliga. Se pun cartofii la fiert ca pentru piure cu apa si sare si se fierb mult. Apa sa fie cat sa-i acopere (cel mult)in momentul in care cartofii sunt suficient de fierti. Apoi se toarna malaiul si se incepe amestecatul mamaligii.Se amesteca si se fierbe in acelasi timp 12-15 minute, sa fie bine fiarta mamaliga. In timp ce amestecam, cartofii se vor zdrobi, totul se va omogeniza, iar rezultatul va fi o mamaliga f. gustoasa, care merge bine cu afumatura, cu lapte acru, cu tot ce poate fi asocit cu piure si cu mamaliga. Mai putin, lapte dulce.
    Doamne-ajuta! Diana

    RăspundețiȘtergere
  2. Diana dragă, mulțumesc din suflet. La asta încă nu mă gândisem. Mi se pare o idee formidabilă și o să o încerc cu prima ocazie. Deja îmi lasă gura apă.
    Numai bine și încă o dată mulțumesc. (f)

    RăspundețiȘtergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.