Mananca ce vrei! Insa cu cap

Cititor drag, banuiesc ca ai auzit de foarte multe ori fraze de genul:
  • Ai grija ce mananci, daca ai sti...vai de capul tau. - Corect, mai bine nu stiu, ca nici nu vreau sa stiu.
  • Asta ingrasa, asta te baloneaza, asta te ucide. Ha!
  • Nu manca carne, ma', carnivorule. Chiar nu iubesti animalele deloc?
  • Cum poti, ma', sa mananci halva, dulciuri ca porcul, si slanina ca animalu'?
  • Bai, tu esti prost? Nu stii ca ouale au colesterol?
  • Vai de mine, mamanci mere padurete? Faci cancer, ma'!!!
  • Fructe la dieta? Estie dilie rau. Fructele au zahar!!!
  • Etc., etc., etc.
Eu am ajuns la o concluzie grozava: Mananca orice simti tu nevoia. Insa balansat.
Eu mananc de toate, orice imi cere corpul, mintea si sufletul. Uite cum.

1. Bag la ciocolata in mine de nu mai pot. Cam o data la trei luni, pentru ca, curios, nu sunt fan. Insa cand corpul face pe-a nebunul si zice:
— Tu, muiere, stii ceva? Azi, vreau ciocolata. 
Pai eu ii dau imediat. 
Da ingrasa, dar ce nu ingrasa, daca stam si ne gandim?

2. Desi nu sunt amatoare de carne, cand vreau aripi picante, bacon crocant, slanina la gratar, mici la kilogram (nu se gasesc in Anglia... nu. :(, habar nu au pe aici ce-i aia „papa bun”) pai mananc fara sa fac pe-a neghioba.
— Vai, dar sa vezi ce purcica devii. 10 kile pui pe tine.
— Da, si ce-ti pasa tie? Daca ma simt bine asa? E corpul meu. Uita-te la tine intai. Puii mei, bai flocosule!

3. Paine. Ador painea de n-am aer. Asta de la Ceausesti mi se trage, pentru ca o vedeam rar pe aia cu coaja groasa. Maimutoii. 
Mananca, ma', paine daca-ti place! Prajita proaspat cu unt (dulceata, miere dupa gust). 

Si pot da exemple cu duiumul. Mananc ce imi place si la 41 de ani am talia 40. Da, nu au am avut nasteri, dar am un metabolism lent si ma-ngras vazand cu ochii. Insa am invatat sa le balansez pe toate.
Daca vad ca nu ma mai cuprind pantalonii sau fusta crapa pe mine, iau masuri imediat. Nu-mi place sportul insa merg/alerg (alternat, ca nu-mi place sa fug deloc) cam 12 km 4-5 zile pe saptamana. Mergand/venind de la servici. E drept ca trebuie sa fac dus inainte de a intra in birou dupa ce am alergat - asa ca daca nu ai dus la servici, nu o face. Puti de mama focului. Gaseste altceva.
Sunt multe articole pe blogul eumerit.blogspot.com, cauta si vezi cate chestii/sugestii/idei bune gasesti.

De vreun an, am inceput sa fac post negru cand imi vine pe chelie (am o groaza de par, multumescu-ti tie, Doamne). 3 zile numai apa plata. Nimic altceva, nu cafea, ceai, sucuri, etc. NIMIC inseamna nimic. E foarte, foarte greu si nu sfatuiesc pe nimeni care nu e rezistent. Insa, daca eu pot, poti si tu. Sunt sigura.
Daca nu reusest sa faci post negru - te doare capul grozav daca esti consumator de cafea - atunci incearca sa bei 2 cafele pe zi. Asta daca nu ai probleme cu stomacul. Eu nu am, multumesc lui Dumnezeu.
Ori tine post negru 1 zi, apoi a doua zi bei o cafea/ceai.
Mananca 2 zile pa saptamana numai salate si fructe. Am noroc ca ador salatele de orice fel. Le mananc cu drag oricand.

Totul ingrasa, absolut orice mancam nu este sanatos. Nimic nu este 100% biologic. Dar, nici aerul ce respiram nu e curat, si-atunci ce facem, nu mai respiram?
Hai sa nu fim absurzi.
Si nu impune altora morala ta legata de veganism, vegetarianism, gluten. Sunt decizii personale, nu toti suntem obligati sa le urmam.
Mancam ce ne permite buzunarul. Si balansam corect.

Mancand de toate, ca o purcica (pe bune), ma mentin in forma pentru ca balansez. Fac diete cu cap.
Inainte se zicea ca postul negru face rau corpului si mintii, acum s-a descoperit exact contrariul.
Personal, sugerez o zi pe saptamana de post negru cu 2 litri apa si 1 cafea. Dupa asta o zi cu numai salata, daca reusesti. Incepe lunea, sau vinerea. Fa o proba si vezi care-ti convine mai mult. Iti va face un bine incredibil. Bine mintii, corpului si sufletului. Slabesti si incepi sa dai justa valoare nutritiei.

Ah, uitam. Pun boia de ardei picant/ardei iute uscat sau proaspat in absolut orice. Cica arde caloriile si ajuta la digestie.

**
Daca ai apreciat, te rog da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea.
Vezi ca sunt doua meniuri sus pline cu fel de fel de retete, daca nu ai observat.
Si nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.
Multumesc, om cu suflet! Pe data viitoare.


Image from Pixabay

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii