Orez cu varză, curry, vin roşu


Orez cu varză, curry, vin roşu, măsline. Din seria: special pentru studenţi/elevi/bărbaţi. :) 

Reţetă inspirată din bucătăria indiană.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 20-25 minute
Porţii pentru 2 persoane

Precizare: Nu e o culoare atrăgătoare (mie îmi place) dar e deosebită şi e bun bun. Yum

Ingrediente:
  1. 250 g orez
  2. o bucată de varză crudă (50-100 g)
  3. câteva măsline negre (kalamata/naturale)
  4. 1 ceapă mică
  5. 1 căţel de usturoi(praf de usturoi (nu e fundamental)
  6. 50 ml vin roşu
  7. 1 linguriţă de curry (eu pun mai mult că-mi place gustul)
  8. 2 linguri ulei
  9. Sare după gust
  10. Apă (supă) caldă cât cuprinde orezul. Sau puţin puţin mai mult. 
    Opţional:
  11. ardei iute
  12. Foi de usturoi/ceapă/pătrunjel proaspăt
  13. Caşcaval/mozzarella/grana padano
  14. Preparat din legume în praf/cubuleţe. Eu nu pun decât în cazuri extreme. Foarte foarte rar.
Mod de preparare:
  1. Se pregăteşte o oală de mărime mijlocie. Se pune uleiul la încălzit.
  2. Se pisează usturoiul.
  3. Se taie ceapa cubuleţe sau peştişori (julienne) şi se adaugă odată cu usturoiul.
  4. Se taie varză (sau se rade la răzătoare) şi se pune în oală. Se adaugă 4-5 linguri de apă (esenţial, se arde dacă nu şi nu e bine, nici sănătos)
  5. Se lasă la călit (înmuiat) doar 1-2 minute
  6. Se pune orezul, se amestecă foarte bine vreme de 1 minut.
  7. Se adaugă măslinele. Amestecă.
  8. Se adaugă vinul. Se amestecă bine şi se lasă să se evapore amestecând continuu.
  9. Se pune apă/supă cât să cuprindă orezul (fundamental). Se acoperă cu un capac (pentru a reduce timpul de gătire) şi se lasă la foc domol circa 10 minute după care se verifică gradul de coacere şi dacă mai are apă.
  10. Se adaugă praful de curry/boiaua de ardei iute
  11. Se amestecă foarte bine şi-n caz că mai necesită apă, se mai adaugă 50 de ml (sau cât consideri necesar, după gust). Acoperind din nou. Se lasă alte 5 minute după care se verifică din nou. Dacă mai trebuie apă se adaugă, din nou, puţină.
  12. Când considerăm că este gata, oprim focul şi mai lăsăm acoperit 2-3 minute.(sau nu)
  13. Opţional poţi pune caşcaval, mozzarella, grana padano/usturoi în foi tăiat mărunt.
(Următoarele precizări/instrucţiuni le găsiţi la toate reţetele mele de orez. Îmi cer scuze pentru repetiţie dar sunt fundamentale) 
Procedeul acesta este esenţial pentru cei care sunt la primele arme în bucătărie. Dacă turnăm prea multă apă de la început, în afara faptului că se va lungi timpul de coacere, riscăm să facem supă de orez şi vom fi foarte dezamăgiţi. Personal, am făcut greşeala asta de multe ori. Dar, cu timpul, am învăţat să apreciez măsurile. Greşesc doar dacă vreau.

Menţiuni:
  1. în loc de vin roşu se poate adăuga bere sau vin alb. Evident gustul va fi puţin diferit dar şi aspectul se va modifica. Eu pun vinul care nu-mi place adică, nu pot să-l beau. Când deschid sticla o pun în frigider şi când fac orez recurg la ea. Şi berea la fel. Dacă e deschisă de mult şi nu-ţi mai place foloseşte-o la orez. Vei vedea că va ieşi ceva deosebit. Atenţie totuşi nu pune foarte mult/ă. Un pahar e de ajuns şi lasă să se evapore înainte de a adăuga apa/supa caldă.
  2. Este o reţetă extrem de simplă şi la îndemâna oricui. Cu puţină practică şi răbdare poţi deveni un mare chef. Mult succes. Dacă ai întrebări, nu ezita.

    Uite aici mai multe explicaţii: http://reteteindraznete.blogspot.ro/2012/11/ideitrucurisugestii-in-bucatarie.html

    Uitam, ai completat sondajul meu? E distractiv şi aş vrea să ştiu ce gândec prietenii mei despre munca mea. Lucrez foarte mult dar o fac şi pentru voi. Mulţumesc. 

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii