Sos pentru celiaci


Multe adolescente se întreabă cum se îngroaşă sosul pentru persoanele intolerante la gluten.
În genere, sosurile se îngroaşă cu făină de grâu. Din nefericire nu toate persoanele pot tolera glutenul aşa că m-am gândit la 3 variante alternative:

Sosul din imagine e cu făină de grâu şi bulion. Inspiră-te la "crema de ciuperci", 
  1. Se foloseşte amidon în loc de făină de grâu. Probabil se ştie deja. Cartofii nu conţin gluten şi cum amidonul e extras din cartof nici el nu conţine gluten. Mie nu prea îmi place dar mai folosesc, din când în când.

  2. Se poate folosi făină de soia/mazăre. Trebuie să recunosc că nu am folosit niciodată, până acum, dar o voi face. Sunt curioasă. Am citit că iese bun, totuşi.

  3. Modalitatea la care recurg eu, foarte des, este aceasta: fierb 2-3-4 cartofi, îi fac piure şi îi pun cu 8-10 minute înainte ca sosul să fie gata. Am probat. Funcţionează excelent şi e, parcă, şi mai bun. Crema de ciuperci are acest procedeu.  

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii