Mâncare de urzici


Nu ştiu cum am uitat eu să postez reţete cu urzici!! Am făcut de foarte multe ori (reţete diferite) şi ador „buruienile” de primăvară.

Sunt din curtea, grădina părinţilor. Le-am cules fără mănuşi (ca de obicei). Cică face bine (adică rău) la reumatism. Dar nu e o senzaţie plăcută. Recomand celor care cred şi speră, dar nu de curiozitate.
Dacă ai părul închis la culoare (negru/castanu, etc), mătreaţă, gras la rădăcină, cu fire albe, lipsit de strălucire/sănătate/vitalitate, citeşte acest articol de pe Carpe Diem. Foarte interesant. Urzica acoperă firele albe şi curăţă scalpul. Folosită regulat face miracole. 

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 25 min
Porţii: 2

Ingrediente
  1. 2 mâini pline de urzici (200 g)
  2. 2 linguri griş/mălai
  3. 2 căţei de usturoi
  4. 1 ceapă galbenă (uscată)
  5. 3 linguri ulei
  6. 3 linguri smântână sau iaurt gras, după gust
  7. sare după gust
  8. hrean, de care eu am uitat complet deşi l-am preparat. L-am uitat pe masă pentru că eram foarte
    atentă la făcut poze şi m-am grăbit! Nu-mi place să mănânc rece. :D
Mod de preparare
  1. Se curăţă urzicile, se spală (de câteva ori) şi se pun la opărit/fiert. Eu nu le ţin mai mult de 5 minute, după ce a fiert apa. Mama le ţine şi 20 de minute şi tot zice că sunt tari. Depinde de gusturi, mă gândesc. Nu pun sare la fiert pentru că folosesc apa ca îngrăşământ la flori, sau baie la picioare. Dacă ai părul închis la culoar, sau ai mătreaţă sau fire de păr alb, infuzia de urzică este fenomenală. Citeşte articolul de de Carpe Diem
  2. Între timp curăţă ceapa, tai-o cum vrei
  3. Curăţă usturoiul sau foloseşte praf
  4. Scurge urzicile, taie-le cu un cuţit sau mărunţeşte-le cu mixerul (robot), mie îmi plac mai mărişoare
  5. Pune uleiul în tigaie, adaugă ceapa şi usturoiul, lasă să se călească puţin
  6. Toarnă urzicile, amestecă, lasă vreo 5 min la foc slab. Toarnă grişul/mălaiul. Amestecă, acoperă, dacă se poate. Lasă vreo 3 min
  7. Când sunt aproape gata pune smântâna (eu am pus iaurt că asta am luat, din greşeală!!!), sarea, amestecă. Portioneză, pune hrean deasupra, şi serveşte cu mămăligă
Menţiuni
  1. Eu am vrut să mănânc un ou propaspăt şi m-am făcut un ochi. Yum yum.
  2. Dacă crezi că este prea uscat (rezultatul final) mai adaugă smântână/iaurt.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii