Cartofi noi cu mărar

Reţeta asta o ştie toată lumea, nu?! Bine, eu o scriu pentru cine e începător în arta „bucătăritului”.
Optimă idee pentru vegani/vegetarieni, celiaci.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 25 - 30 minute
Porţii pentru 2 persoane

Ingrediente:
  1. 400 g cartofi noi (12-13 mai micuţi)
  2. câteva foi de usturoi verde (5-6)
  3. 5 linguri ulei de măsline (sau de care ai)
  4. 1 legătură mică de mărar
  5. sare după gust (1/2 linguriţă)
Mod de preparare:
  1. Spală cartofii foarte bine. Unii dintre ei se decojesc fără ajutorul unui instrument, alţii nu. Dacă-s în apă se decojesc mai uşor. Eu îi „zgârâi cu o lingură sau cu dosul cuţitului, când opun rezistenţă. Dar poţi să-i cureţi de coajă, dacă vrei. Nu-i bai. Numai că asta e sistemul cartofilor noi. Deci, le iei pieliţa cum îţi vine mai uşor. Dacă-s mai mari decât o nucă taie-i în două
  2. Pune uleiul într-o tigaie, lasă-l să se încingă puţin. Adaugă cartofii, ai grijă că dacă-i prea încins uleiul sare peste tot şi nu-i fain deloc. Focul destul de tare, nu foarte totuşi. Lasă să se prăjească cam 10 minute, (adăugând sarea) după care îi întorci/amesteci, tai foile de usturoi şi le pui peste; îi laşi alte 10 minute. Ai grijă să nu se ardă. Amestecă dacă vezi că iese fum. Trebuie să prindă o crustă aurie sau uşor maronie, NU NEAGRĂ!! :D

  3. Când sunt aproape gata taie mărarul mărunt şi împrăştie-l în tigaie. Amestecă foarte bine şi opreşte focul
Menţiuni
  • Serveşte cu legume proaspete sau castraveţi muraţi. Un deliciu UNIC!!! Eu îi ador. 
  • Îmi cer scuze pentru că nu am fotografii pas cu pas (voi posta în curând), dar când sunt la ţară, rar am timp să fac poze.
  • Cumnata mea a gătit aceşti cartofi minunaţi, eu eram la plivit ceapa. :D

Dacă-ţi place şi ţi-am dat o idee, un like la pagina Facebook (click) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii