Dovleac pané

Spun din start că nu este o reţetă ce fac des, ba chiar foarte rar.
Am combinat bucătăria românească cu cea italiană, în acest caz (şi-n multe altele). În viitorul apropiat,o să postez rețeta învățată în Italia. Mi se pare muult mai sănătoasă. Oricum mi-a fost cerută reţeta şi gusturile sunt gusturi.
Dovleacul nu este foarte iubit de mulţi oameni. Eu... inclusă. Cine ştie de ce. Totuşi îl folosesc în diferite reţete.
Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: 20 + 15 min
Porţii: depinde

Ingrediente
  1. 1 dovleac de mărime mică (400 g circa)
  2. 1 ou
  3. 1 lingură făină de grâu
  4. 1 linguriţă sare
  5. 7 căţei de usturoi
  6. 1 lingură pătrunjel verde/uscat
  7. 1 cană ulei pentru prăjit
  8. Opţional dar INDICAT 1/2 linguriţă boia de ardei iute
Mod de preparare:
  1. Spală dovleacul, taie-l felii de maxim 4 mm (mai puţin de 1 cm). Dacă feliile sunt prea groase nu se coc bine
  2. Împresoară sare pe fiecare felie, punându-le una peste alta. Prima felie o împresori şi pe- parte şi pe alta, restul doar pe o parte. Laşi sarea să penetreze circa 15-20 min. V-a elibera multă apă
  3. Bate oul foarte bine, adaugă făina (boiaua), amestecă
  4. Toarnă uleiul într-o tigaie să se încălzească. Când începe să sfârâie începe să adaugi feliile de dovleac trecute prin oul cu făină. Laşi circa 2-3 min (foc mediu) după care întorci şi laşi alte 2 min. Depinde. Vezi şi tu dacă culoarea e aurie. Dacă nu, mai lasă.
  5. Scoate şi pune-le să se scurgă pe hârtie absorbantă
  6. Când le-ai terminat de fript, curăţă usturoiul, taie-l bucăţi mici mici (sau striveşte-l) şi împresoară pe fiecare felie în parte. Împreună cu pătrunjelul verde mărunţit. Eu am pus uscat. Pune-le teanc, adică una peste alta. Ca să le pătrunde mirosul de usturoi şi pătrunjel. Ideea asta am furat-o de la italieni
Menţiuni
  1. Se servesc calde sau reci. Delicioase dar.. hmm, prea uleioase. În orice caz, mai schimbi mâncarea.
  2. Optime aperitive.
  3. Poţi face sandvișuri din/cu ele.
  4. Nu-mi place reţeta extraordinar, pentru că dovleacul absoarbe foarte mult ulei. Cum am zis la început, am să postez o reţetă mai puţin „unsuroasă”.

    Dacă-ţi place şi ţi-am dat o idee, un like la pagina Facebook (click) este echivalent cu Mulţumesc şi-mă dă curaj să merg mai departe.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii