Salată de spanac cu ficăței

ADOR salatele (am zis de multe ori), dar nu iubesc ficățeii. Mănânc din când în când, dar nu mă omor cu ei. De data asta am avut niște frunze de spanac și am zis să-ncerc să fac ceva original și îndrăzneț. Am rămas fascinată de gustul deosebit de bun. Am avut un oaspete care, inițial, nici nu a vrut să pună gura, nu știu cum l-am convins (prea mâncam cu poftă poate) că a gustat și i-a plăcut enorm. A mai cerut o porție... numai că nu mai era.
O salată făcută „cu cap” îţi dă aportul de vitamine, fibre, energie necesar unei întregi zile de muncă/şcoală.
Recomand cu căldură celor care sunt la dietă sau vor să-şi detoxifice organismul. Optimă idee pentru celiaci.

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: 25 min
Porţii: 2

Ingrediente
  1. 150 g de spanac crud, sau, dacă nu îți place spanacul crud, folosește orice fel de frunze de salată. Iceberg ar merge MINUNAT (fiind crocantă și dulceagă)
  2. 100-200 g ficăței deja gătiți. Ai mei au fost copți la cuptor, dar fripți sunt la fel de buni, sau, de ce nu, fierți (muuult mai sănătos și rapid)
  3. 2 linguri de semințe de floarea soarelui crude (am cumpărat la pungă, deja decojite)
  4. 2 linguri de semințe de dovleac crude (ca mai sus, am cumpărat la pungă, deja decojite) (sau+miezul la 2-3 nuci)
  5. 2 linguri de sos de rodii. Bănuiesc că nu toată lumea are în casă așa ceva (mie mi-a adus cineva din Iran, este ok și oțetul balsamic mai îngroșat. Se găsește în supermarketurile mari, sunt în sticluțe de 250 ml (de plastic). E bun și oțetul balsamic „normal”
  6. sare după gust
  7. 2 -3 linguri ulei de măsline
  8. Opţional: 1 ardei iute
Mod de preparare
  1. Curăţă şi spală spanacul/salata, taie mărunt (eu am rupt cu mâna)
  2. Pune totul într-un bol, adaugă ficățeii (reci) rupți cu mâna sau tăiați bucăți nu foarte mici
  3. Desfă nucile (eventual) şi prepară miezurile de mărimea care vrei. Dacă le prăjești niţel vor avea un gust mai bun, dar vor pierde din calităţi şi NU recomand
  4. Toarnă sosul de rodii/oțetul balsamic, uleiul, semințele, sarea, etc) amestecă foarte bine și e gata. Super bună, rapidă, practică, saţioasă şi sănătoasă!!!

Mențiuni 
  • Servește cu pâine prăjită, dacă-i posibil. Sau simplă că-i delicioasă.
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii