Prăjitură cu morcov, mac, ciocolată

Cum am scris aici (este o rețetă similară), este o idee foarte bună de a „păcăli” copilul să mănânce morcov. Nimeni nu-și poate da seama că-i morcov.
Pentru reţete de post vezi secţiunea „Dulciuri de post”.
Am folosit un cuptor electric (are foc deasupra și dedesubt adică).

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 5 + 20 minute
Porţii: 8 porții (1 tavă micuță de chec este ok. Eu am folosit tăvile de unică folosință-imagine)



Ingrediente
  1. 4 ouă
  2. 4 linguri de zahăr (nu a ieșit foarte dulce)
  3. 1 morcov de mărime medie

  4. 200 g ciocolată (eu am strâns ce am găsit prin casă)
  5. 1+1/2 căni făină de grâu
  6. 3 -4 linguri iaurt/lapte
  7. 1/2 pahar 50 ml ulei de floarea soarelui
  8. 2 linguri seminţe mac
  9. 1 praf de copt

Mod de preparare
  1. Prepară formele (de muffins, dacă vrei). Se găsesc în comerţ de silicon sau teflon, sau foloseşte forme de unică folosinţă (imagine). Unge-le cu ulei şi tapetează-le cu făină 
  2. Spală morcovul, rade-l pe răzătoarea mică 
  3. Pune ciocolata la topit la bagnomaria (italiană) sau în microunde, mai practic/rapid, adaugă iaurtul/laptele, amestecă să nu se întărească 
  4. Bate ouăle cu zahărul până devin spumă, adaugă uleiul 
  5. Apoi morcovul, macul, făina (bucățile de ciocolată). Aluatul trebuie să nu fie foarte lichid, să nu curgă uşor, ba chiar trebuie să fie destul de gros. Orientează-te 
  6. Pune plicul de praf de copt şi amestecă foarte bine 
  7. Porţionează/adică pune-n tăvi/tavă/forme 
  8. Dă la cuptor pentru 15 -20 min minute. Treapta a doua (mijloc), focul mediu (180-200 ° Celsius) 
  9. Verifică cu o scobitoare (dacă se prinde aluat= mai trebuie ţinut). Dacă sunt gata, închide cuptorul, stinge focul şi lasă-i să se odihnească 10 minute. Altfel se lasă. 
Menţiuni
  • Nu exagera cu morcovul pentru că nu se vor coace cum trebuie. 
  • Serveşte la mic dejun, gustare sau cină, ca mine. Cu iaurt. Foarte bune şi reci. 
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii