Miere de păpădie - nectar

Da, aşa este (impropriu) numită, însă se tratează de o miere falsă, ca să zicem aşa.
Păpădia are proprietăți terapeutice variate: regenerează ficatul, creşte imunitatea, combate oboseala/obezitatea, etc.
Este folosită cu succes în cosmetică, pentru boli de piele, ten sensibil, cuperos, etc.
Această miere este indicată pentru dureri în gât, amigdalită, laringită (badijonează calmând durerile, iritaţia).
O folosesc de ani de zile şi o recomand celor care sunt alergici, în general. Eu sunt alergică la fân şi polen, din câte am observat. Dar numai de câţiva ani încoace.
Fotografiile nu sunt de bună calitate, am terminat-o de făcut noaptea şi aparatul meu nu este foarte performant, mai ales pe întuneric.
E mai închisă la culoare decât mierea, dar asta depinde de cât de mult presezi pe flori (după ce au dat în clocot). Am făcut şi mai deschisă, însă anii trecuți.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: Variabil
Porţii: 6 borcane de 400 g


Ingrediente
  1. 500 g flori de păpădie culese în timpul amiezii, când florile sunt larg deschise. ATENȚIE de unde le culegi, Nu din oraş sau locuri contaminate (eu am cules din grădină de la părinţi, nu praf, nu smog)
  2. 2 litri apă
  3. 2 kg zahăr
  4. Opţional: 2 lămâi bio/1 portocală/2 lime/1 grepfrut (toate bio şi tăiate felii). Eu nu am pus deoarece sora mea nu are voie să mănânce citrice şi am făcut-o pentru ea.

Mod de preparare

  1. Pune într-un vas pe foc, 2 litri de apă, adaugă florile şi când a dat în clocot ia vasul de pe foc. Acoperă şi lasă să se odihnească cam 8 ore (o noapte) 
  2. Scurge apa, presând puternic florile să iasă toată esenţa. Pune-o (apa simplă, fără flori)din nou la fiert într-un vas, adaugă zahărul (eventual feliile de citrice) şi lasă să fiarbă cam 2 ore. Depinde foarte mult de focul tău şi de cum vrei să-i fie consistenţa. Dacă o vrei ca un sirop, adică mai lichidă, sigur după 2 ore este perfectă. Însă dacă o vrei miere, nu este sigur că este gata. Încerci scoţând o linguriţă de lichid într-un vas. Laşi să se răcească şi vezi cum e. 
  3. O verşi în borcane/sticle spălate/sterilizate (te ajuţi cu un polonic), acoperi şi conservi la loc întunecat şi rece. Ţine chiar şi 2 ani. În caz de se zahariseşte, lucru ce mi s-a întâmplat pentru că am fiert-o prea mult, nu te speria, pune borcanul într-un vas cu apă rece, la foc slab, vreme de 30 de minute, sau până când se topeşte zahărul. Sau la microunde câteva minute (fără capac borcanul, că faci praf microundele. :D)
Menţiuni
  • Este deosebit de aromată şi sănătoasă.
  • NU te lasă indus în eroare de cantitatea zahărului. Nu e că o mănânci toată odată! Cu linguriţa, evident!!!
  • O foloseşti în ceaiuri, simplă şi chiar servită şi pe pâine (proaspătă/prăjită), cu unt, margarină, brânză dulce, etc. Te asigur că nimeni nu va face diferența între mierea de albină şi această miere artificială.
  • Se păstrează perfectă şi 2 ani la rând.

Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

  1. E doar o intrebare;papadia nu-si pierde calitatile terapeutice dupa 2 ore de fierbere ? Adela

    RăspundețiȘtergere
  2. Întrebarea-i pertinentă, și sincer n-am cum să răspund cu "nu sau da". Nu știu dacă își pierd sau nu proprietățile terapeutice, însă altfel nu ai cum să faci mierea de păpădie. Mie îmi place gustul și idea. Plus că-n ultimul timp s-au făcut multe discuții pe această temă. Unii specialiști afirmă că alimentele (fructe, legume, etc.), plantele, ierburile, își pierd unele capacități însă câștigă altele. Prefer să cred că și păpădia are această putere.
    Îmi pare rău că nu pot da un răspuns concret.
    Multă bucurie!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna seara!
    O intrebare si eu am aflat de aceasta reteta doar acum,am cules 120 de flori de papadie,le-am spalat ,le-am bagat intr-o oala cu 1 l de apa ,le-am lasat sa fiarba si dupa ce a inceput sa clocoteasca apa le-am lasat 3 minute sa clocoteasca dupa care am oprit focul,le-am pus la infuzie 24 h,dupa aceea am strecurat lichidul ramas printr-o sita in alta oala,am adaugat 1 kg de
    zahar, am stors o lamaie si am pus vre-o 2 ore si ceva la aragaz, foc mic si totusi nu mi-a iesit miere ,a iesit un fel e sirop,nu inteleg unde am gresit?
    o lamaie si l

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara. I
      Nu mi se pare ca ati gresit nicaieri.
      Ati lasat sa se raceasca? A doua zi ar trebui sa fie ca mierea. Daca nu va bizuiti sa turnati in borcane inca, puneti o lingurita din acel sirop intr-o cescuta si lasati o ora (ori cateva). Mi-e greu sa cred ca nu se va intari.
      Mult succes!

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.