Îngheţată iaurt cu lobodă, mac, miere

Reţetă gluten free de weekend, exclusiv pentru îndrăzneţi şi deschişi la minte. (am mai multe reţete de genul, verifică).
De câte ori nu ai cumpărat iaurt şi nu ai avut chef să-l mănânci? Mie mi se întâmplă foarte des. De aceea încerc să-l folosesc la unele reţete pentru a nu face risipă aiurea. Că lactate trebuie neapărat să mănânci.
Şi pentru că sunt o persoană curajoasă, am decis să combin loboda şi macul, să vedem ce iese.
Şi... ce să spun, a ieșit ceva fabulos. E drept că am adăugat... dar vei vedea în reţetă. Am făcut de două ori că mi-a plăcut grozav!

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: 5 min + 4-5 ore, depinde
Porţii: depinde

Ingrediente
  1. iaurt natural (adică fără fructe, fără zahăr= natur)
  2. 3 plante mici de lobodă
  3. 1 lingură de mac
  4. 1 lingură sirop de zmeură (sau de care ai) – Aveam prin casă şi m-am gândit să adaug, deşi nu iubesc îngheţatele de fructe
  5. 2 linguri miere (sau zahăr, după gust)
  6. 1/4 linguriţă boia de ardei iute (ajută digestia grăbind metabolismul/arde grăsimile, îmbunătăţeşte circulaţia, este afrodiziac)
  7. Opţional topping: nuci şi seminţe prăjite, ciocolată rasă, topită, etc. Un deliciu UNIC
Cantităţile le apreciezi tu, se pun după gust. Eu am pus 1 lingură de miere la 1 cutie de 200 g iaurt dar nu-mi place dulce, deci era destul de acruţă. Orientează-te.

Mod de preparare
  1. Spală şi taie mărunt loboda
  2. Pune iaurtul într-o cutie (mai măricică decât aceea în care-l cumperi) Să aibă capac, adaugă mierea (cam 2 linguri), loboda tăiată foarte mărunt, macul, siropul
  3. Amestecă foarte bine cu un blender (2-3 min). Acoperă şi pune la congelator.
  4. Din 2 în 2 ore va trebui să o scoţi ca să o amesteci din nou. Cu un mixer sau furculiţa. Ca să nu facă prea multe ace de gheaţă.
Menţiuni
  • Cum am zis, este acruţă, deci nu este pentru toată lumea. Pentru mine este absolut DELICIOASĂ. Mi-a plăcut aşa de mult că am făcut de 2 ori în două zile (fac câte o porţie)
  • Nu este cremoasă, dar destul de aspră. Cu cât o amesteci mai des şi mai mult cu atât devine mai cremoasă. Mie îmi place aspră.
  • Dacă ţi-am dat o idee şi ţi-a plăcut, orice iniţiativă (comment, like, share) este echivalent cu MULŢUMESC. 

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii