Cremă dovleac

Precizări: este absolut divină!
Optimă idee pentru celiaci, vegani/vegetarieni (de post, evident).

Reţetă foarte simplu de făcut, rapidă, nutritivă, sănătoasă. TREBUIE să încerci! Cred că şi copii vor aprecia.
Am lucrat într-un restaurant (Italia) unde o porţie de această cremă costa (25 -) 27 de Euro. Era considerată o delicatesă rară şi mulţi clienţi veneau doar pentru a savura aşa ceva. Dacă lipsea erau foarte dezamăgiţi.

Grad de dificultate: Redus
Timp de preparare: 30-35 minute
Porţii: 2

Ingrediente
1. 4 felii dovleac pentru plăcintă
2. o lingură margarină
3. 1 cană de apă (250 g)
4. sare după gust
Facultativ:
5. bacon/salam prăjit/fiert

Mod de preparare

1. Taie dovleacul și decojește-l. Mare atenţie: coaja este foarte greu de înlăturat
2. Taie felii și apoi bucăți pentru a grăbi fierberea
3. Pune apa într-o oală şi adăugaţi dovleacul. Acoperiţi. Lăsaţi la fiert 20 min. Atât l-am fiert eu. În alternativă îl poți coace la cuptor, dar va trebui să stea cam 60-80 min. Mie nu mi-a convenit sistemul. Prea multă risipă de timp și gaz. :D
4. Fundamental: Scurge apa CONSERVÂND-o (va fi în jur de 80 g).
5. Toarnă  într-un recipient adânc/înalt și mixează cu un robot de bucătărie. Un blender ar fi perfect! Adăugaţi sare, margarina. Puneți câteva linguri din apa de la fiert/cât consideraţi necesar. Depinde de gustul vostru. Eu am adăugat-o aproape toată.

Menţiuni
  • 1. Servește fierbinte. Este absolut delicioasă. Foarte cremoasă.
  • 2. Cum am precizat: poți adăuga bacon/salam prăjit/fiert. Al meu era fiert, dar  imediat ce l-am pus am regretat. Era foarte bună şi înainte.
Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice inițiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) (sau un mic comentariu la obiect) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

  1. Io ti conosco bene. So quanto tu sia brava a cucinare.
    Conosco la tua passione per il mare, ma anche la tua passione per la campagna e so che non ami Perugia. Ciao

    RăspundețiȘtergere
  2. Veramente?! Ciao allora. Peccato io non abbia idea di chi tu sia.

    RăspundețiȘtergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.