Pappardelle ghebe şi smântână

Ale mele erau colorate... pentru că doar astea se găseau în casă.

Timp de preparare 25 minute
Grad de dificultate: redus
Porţii pt. 2 persoane

Ingrediente:
1. 2 mâini de pappardelle (aşa măsura o italiancă ce am cunoscut) = 200 g
2. 200 g smântână pt. gătit
3. 50 g ghebe uscate sau 150 g proaspete
4. piper negru după gust

Mod de preparare:
1. Dacă ciupercile sunt uscate se pun la înmuiat în apă (puţină doar cât să le cuprindă) caldă/fierbinte vreme de câteva minute. Nu aruncaţi apa după ce le-aţi scos.
2. Se pun pappardellele la fiert şi se lasă vreme de 5 min.
3. Se pune smântâna în tigaie (wok), se adaugă ciupercile scurse de apă şi se lasă să fiarbă la foc foarte domol.
4. Se scot pappardelle (chiar dacă aveţi impresia că nu sunt gata) şi se toarnă în tigaie peste sosul făcut din smântână  şi ciuperci. Mestecaţi/săltaţi (dacă aveţi curaj, dar aveţi grijă să nu sară pe pereţi sau chiar între ochi. Mie mi s-a întâmplat de multe ori :)) iar dacă aveţi impresia că nu sunt gata iar sosul a scăzut prea tare adăugaţi din apa în care au fost puse la înmuiat ghebele.
5. Adăugaţi piper negru după gust.
Menţiuni:
Italienii fac doar tagliatelle cu sosul ăsta (panna e funghi) dar eu n-am avut şi am folosit pappardelle. Gustul nu se schimbă.



Trimiteți un comentariu

0 Comentarii