Frumuseţe: mituri, sugestii, idei

La mare cerere, după cum am promis, iată şi articolul despre Frumuseţe: mituri şi sugestii (personale; Vorbesc din experienţă: deci testate de mine, pe mine:) )


Sunt adepta produselor naturale, neprocesate, biologice.
  • Cremele cosmetice scumpe sunt mai bune decât alea ieftine. FALS. Niciuna nu e bună. Una te ajută să-ţi goleşti buzunarul, alta... Am vorbit cu cineva care a lucrat (sau lucrează) nu-mi amintesc, în domeniu şi mi-a zis că e de ajuns ca pielea să fie hidratată bine. Dacă ai ten uscat, de ex (sau mixt cum îl am eu) foloseşte ulei de măsline extras la rece. Este mult mai economic şi eficace. Nu crezi? Întreab-o pe Sophia Loren care la şaptezeci şi nu ştiu câţi ani arată ca de 50. Acesta este secretul ei.
  • Gene lungi şi groase: ulei de ricin. În fiecare seară îmi pun o picătură pe deget şi o întind pe pleoape şi gene cu mişcări lente. Nu se apasă, NU se freacă. Unii folosesc un piaptăn special. Hmm. Am folosit şi eu... dar cum sunt leneşă din fie.; adică îmi place să fiu frumoasă (iartă-mi lipsa de modestie) dar urăsc să pierd timpul cu chestii dintr-astea, am renunţat. Mai ales că am notat că pieptănul este foarte greu de curăţat şi praful se depozitează pe el foarte foarte repede. Era un focar de infecţii, părerea mea.  Am notat că metoda mea este la fel de eficace dar mai la îndemâna oricui.
  • PĂRUL. Am citit o carte despre cum să-ţi îngrijeşti părul care avea în jur de 300 de pagini. Ce mi-a rămas adânc în memorie este să NU te speli pe cap cu duşul (sub duş). De atunci am renunţat la duş (pentru păr, evident). Este destul de incomod să te speli în lighean sau chiuvetă dar te asigur că vei nota diferenţa după câteva săptămâni.

Păr uscat , aspru care se despică la vârfuri + păr gras la rădăcină (dacă asta nu era deajuns mai are şi mătreaţă). Este o problemă universală şi am încercat tot ce am auzit/citit. Am cheltuit sume monstruoase pe produse recomandate. Pentru mine a fost mult mai frustrant decât pentru alţii pentru că:  nu folosesc niciodată fonul. În toată viaţa mea mi-am uscat părul cu uscătorul de 5 ori cred. Am folosit placa de păr/ondulatorul de 4 ori, poate. Nu folosesc gel/fixativ sau alte produse chimice. M-am vopsit doar odată. Am fost la coafor de 3 ori în toată viaţa mea. Nu-mi place să mi se pună mâinile în păr. Plus că aceste 3 experienţe au fost  dramatice. Nu mai vreau.
Aşadar după varie experimente falite iată a voi secretele unui păr strălucitor şi sănătos!
Uleiul de măsline nu prea m-a jutat în acest caz. Cremele mască/balsamurile au agravat situaţia mătreţii într-un hal fără de hal. Asta până când am descoperit pe pielea mea cum se folosesc. Nu renunţa la balsam! Este esenţial pentru un păr lucios şi plin de vitalitate. Deci: foloseşte 2 şampoane diferite concomitent: unul pentru păr uscat (vârfuri) şi unul pentru păr gras (la rădăcină).
Încearcă, pe cât posibil, să foloseşti produse naturale; adică care să conţină măcar ingrediente naturale. Avem câteva mărci bune în România. Nu vreau să dau nume dar sunt renumite în străinătate. Făcute în România. Am renunţat demult la majoritatea „mărcilor” de renume mondial. Cu mici excepţii. Eh... am şi eu slăbiciuni, ce credeai?!
Clăteşte foarte bine părul înainte de a aplica un balsam sau cremă. Este cu adevărat fundamental să foloseşti balsam dar secretul este să-l aplici DOAR pe vârfuri. Unde părul este uscat. Ţii câteva minute (2-5) după care te clăteşti cu apă din abundenţă. Nu în lighean cu aceeaşi apă, dar turnându-ţi pe cap cu un recipient. Din experienţă iţi spun că de când am probat acest sistem părul meu s-a „întors” la viaţă şi odată cu el şi moralul meu.
Deseori mă clătesc cu apă îndoită cu oţet de mere/miere (1-2 linguri). Alte ori mă spăl cu ceai de muşeţel/rozmarin/salvie/mentă. Pentru cei cu părul închis infuzia de frunze de nuci/urzică face minuni. Dacă infuzia este foarte concentrată folosită regulat (săptămânal) acoperă firele albe. Eu aş vrea să fiu blondă aşa că folosesc muşeţel. Alte ori în apa cu care mă clătesc pun o linguriţă de bicarbonat de sodiu.
Nu folosi apă fierbinte, caldă e cel mai indicat.
Există uleiuri care se aplică după spălat şi nu trebuie să te clăteşti. Folosesc doar pentru vârfuri.
Dacă ai părul lung şi despicat încearcă să tai vârfurile cel puţin o dată la 2 luni. Ştiu că e greu să tai 2-3 cm de păr după ce ai aşteptat luni/ani să-ţi crească dar e înspre binele tău. Eu am părul lung de când mă ştiu. L-am tăiat (scurt de tot, ca la băieţi) de 2 ori. Odată fără consimţământul meu, a doua oară îmi cădea în smocuri şi m-am speriat. Ehi bine, când părul lung cade pare că pierzi foarte multe fire. În realitate este absolut normal să pierzi 50 de fire pe zi. Nu te speria cum am făcut eu.

  •  Concede-ţi o baie caldă măcar o dată la 2 luni. Nu duş, BAIE. Profită când eşti singur/ă acasă (valabil şi pentru bărbaţi). Pune 3 linguri de bicarbonat, săruri de baie, uleiuri esenţiale. Eu folosesc 2-3 litri de lapte o dată la 3 luni. Poţi să foloseşti şi mai des. Laptele înmoaie pielea şi o face catifelată. Acelaşi efect îl are şi bicarbonatul. Foloseşte-le separat. Uleiul de baie (esenţial) se pune doar înainte de a te introduce în apă.  Nu-l pune când încă mai curge apa la robinet. Deseori pun petale de trandafir. Alteori pun pungi (din ţesut/bumbac) cu plante: muşeţel, mentă, salvie, cimbrişor.  Nu au doar un efect estetic dar parfumează şi curăţă pielea. Când simţi că eşti puţin răcit sau că gripa îţi dă târcoale fă o baie caldă, sau mai bine zis cât mai fierbinte. Adaugă cimbrişor, ulei de eucalipt, mentă etc. Te asigur că are efecte miraculoase. Există un truc care face în modul ca organismul tău să nu-şi dea seama că temperatura apei este mai înaltă decât a lui. Îl voi explica acum. Lasă apa să curgă la o temperatura normală, adică cât suportă corpul tău. Când cada este plină pe jumătate intră în ea şi schimbă temperatura. Creste-o adică, până la maxim (60-70 grade). Ai grijă totuşi să nu exagerezi, poate fi fatal. Nu intra niciodată în apă prea fierbinte. Eu am păţit-o... Nu a fost deloc simpatic. Când ieşi din baie înfăşoară-te în ceva foarte foarte cald. Eu îmi pun capotul de baie pe calorifer (când e aprins). Foloseşte ulei pentru copiii pe pielea ta. Există unul în comerţ foarte bun. Marca e renumită... şi nu e românească. Sau ulei de măsline... dar ai grijă că acesta din urmă se absoarbe greu. Un masaj nu îţi va face rău. O baie este o formă de relax la îndemâna oricui are o cadă. Este o soluţie ieftină şi incredibil de binefăcătoare. Nu snoba şi nu gândi că este o pierdere de timp. Îţi ridică moralul, te curăţă în profunzime, până şi sinusurile dacă pui uleiuri esenţiale (eucalipt/mentă/cimbrişor) şi face ca piele să-ţi devină incredibil de catifelată. Cel puţin 20 de minute vei lenevi ascultând muzica ce vrei, sorbind un pahar de vin, etc etc. Simplu.  Vei observa tu... şi partenera/ul, dacă ai. Eu nu am dar observ eu. Se pune şi asta. Sunt mândră de pielea mea.
  • Foloseşte mănuşi de menaj. Seara măcar pune o cremă. Personal am nişte mănuşi din bumbac pe care le folosesc în fiecare seară. Lucrez la „pământ” foarte mult şi am nevoie de o dublă hidratare. Seara, înainte de culcare, îmi întind o cremă foarte grasă pe mâini după care îmi pun mănuşile de bumbac alb. Aşa dorm toată noaptea. Folosesc metoda aceasta de 11 ani. În Italia am lucrat în bucătării/restaurante foarte mult. Aveam mâinile distruse. Încearcă sistemul acesta şi vei nota ce efect.   

Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

  1. Bravo, foarte interesant articolul.eu recent am descoperit ca uleiul de masline face minuni pt fata pe vremea asta rece.mai asteptam postari de genul acesta.:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulţumesc. În timp ce scriam articolul ăsta am realizat că mai am şi alte "hobby-uri" în afară de cel de a mânca. :) Am multe de zis... pentru cine mă cunoaşte, ştie că am drept de apel.

    RăspundețiȘtergere
  3. Opa... foarte instructiv. Şi chiar e simplu să ai grijă de tine cu produse naturale. (h)

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa e Cristina; nu tot ce e scump e bun. Din propria experienta am constatat asta.Vara folosesc apiderminul nostru, care pentru tenul meu e f. bun. Iarna e nevoie de ceva care sa formeze un strat protector mai gros, impotriva gerului care iti usuca si iti rideaza tenul. Deci unt de cocos. Natural, fara adausuri, miroase frumos ca un Bounty. Eu am tenul uscat, cine are tenul gras e fericit, nu are nevoie de creme.Cat despre bicarbonat, intr-adevar face minuni, mai ales pentru picioare.Adela

    RăspundețiȘtergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.