Mâncărică parfumată de legume


Ardei, ceapă, roşii cu mămăligă.
Peperonată îi zic italienii şi se feresc de ea ca de ... naiba. Doar în sud sunt mai curajoşi. Bravo lor. Ăştia din nord nu ştiu ce pierd!

Reţetă vegană/vegetariană/de post cu un parfum inconfundabil şi o aromă extraordinară.
Optimă pentru celiaci. 

Toţi ne ferim de prăjeli, eu mai ales sunt paranoică şi totuşi, de multe ori nu rezist. Am crescut mâncând carne de porc cu ouă la 4 dimineaţa (înainte de a merge la câmp). Când m-am făcut "mare" am decis să fac o schimbare sănătoasă în alimentaţia mea... Totuşi, sunt anumite mâncăruri tradiţionale (sau NU) la care nu rezist. Nu se pot face în niciun alt fel aşa că-mă sacrific. Şi ce bune sunt, orice îmbucătură e parcă ruptă din rai. Mai bun de atât nu se poate!
Dacă ai în frigider legume (ardei şi roşii) care nu mai sunt aşa de proaspete, asta este mâncarea ideală.

O precizare iniţială este necesară. Toate prăjelile mele sunt reduse, adică las focul la minim, pun un pic de apă (20 ml) acopăr şi-i dau timp. Nu grăbesc nimic. Focul la minim prăjeala nu e chiar prăjeală.

Această reţetă am învăţat-o de la mama mea. Ea o făcea deseori cu carne (de pui sau porc. Depinde.) Vă mărturisesc că este absolut irezistibilă. Mulţi zic că e greoaie (la stomac), mie nu mi se pare. Nu am avut niciodată probleme. În caz de îţi este teamă, bea cola. Aşa fac italienii. Cola te ajută să digerezi şi fierul aşa că... Îndrăzneşte!

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 25 minute
Porţii: 2

Ingrediente:
1. 2 ardei graşi (roşii/verzi/galbeni sau chiar gogoşari/capia)
2. 2 cepe galbene mijlocii
3. 4-5 roşii mijlocii (2 linguri bulion)
4. Opţional dar indicat: 1 ardei iute
5. 3-4 linguri ulei măsline (de care ai de fapt)
6. 20 ml apă

Mod de preparare:
1. Se taie ceapa, ardeii peştişori (julienne).
2. Se pune uleiul în tigaie, se adaugă ceapa şi ardeii, se lase să se înmoaie puţin la foc foarte slab (1 minut).
3. Se pune apa şi se acoperă lăsând să se coacă în voie. (10-15 minute). Verifică din când în când. Dacă este prea uscat şi simţi că se arde mai adaugă ceva apă.

Între timp pune de mămăligă. Ştii cum se face, nu? Mămăliga clasică.
Hai că o las poate cineva are nevoie. Nu e o ruşine. Nimeni nu s-a născut învăţat. Practice makes perfect zic eu.. dar nu întotdeauna. :)
Se pune apă (2 căni) într-o oală. Se adaugă sare (1/2 linguriţă).
Se dă în clocot şi se adaugă în ploaie făina de porumb (1+1/2 cană, o cană jumate= 250 g circa)  amestecând rapid cu un tel (e cea mai uşoară metodă, infailibilă).
Dacă e prea moale mai adaugă făină dar atenţie că făina se umflă destul. Dă-i ceva timp (2-4 minute).
Dacă e prea tare... hmm te-ai cam ars. Eu nu mă dau bătută totuşi. Fac mămăligă de la 7 ani (cum am scris aici) dar tot mai dau greş, mai ales când sunt grăbită.Aşadar dacă e prea tare mai pune 30 ml de apă (dacă ai deja caldă e foarte bine) făcând în acest fel: dă focul la maxim, toarnă apa la fundul oalei (evitând să atingi mămăliga, dă-o la o parte cu o lingură) şi amestecă extrem de bine. Lasă focul moale, pune un capac deasupra pentru 2 minute. Atenţie să nu se ardă. După care amesteci normal dar o ţii pe foc un pic mai mult. În general o mămăligă (pentru 2 persoane) cu făină clasică e gata în 20 de minute.
4. se adaugă roşiile tăiate mărunt sau bulionul. Şi se mai lasă 7-10 minute.
 Poftă bună.

Menţiuni: este un fel de zacuscă deci se poate pune şi pe pâine sau, cum am precizat mai sus, se poate face cu carne sau cu cartofi. Voi pune o reţetă în curând. Este absolut delicioasă în orice fel. Cum poţi nota am pus nişte smântână deasupra şi a fost ceva fenomenal. Dacă se putea şi mai mult!

Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

  1. Da, excelenta reteta! Am sa o incerc si eu zilele astea, doar sa-mi cumpar malai, ca am ramas fara.

    RăspundețiȘtergere
  2. Uite, despre rețeta asta vorbeam! O fac des de când am descoperit-o. Voi, moldovenii, folosiți multă ceapă-n mâncare. Mă feream de ea... acum o iubesc. Mulțumesc și recomand!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt legată sentimental de această rețetă. Mama ne-o făcea des, dar punea carne de pui sau de porc. Mulțumesc și eu pentru mărturie. Înseamnă mult. (f)

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.