Muffins de post cu mere

Mi-era foame de ceva dulce (femeile ştiu la ce mă refer) dar nu voiam nimic greoi s-au complicat. Plus că în ultima perioadă am început să elimin ouăle din alimentaţie. Nu de tot, măcar unde se poate.
Aşa că am deschis frigiderul, m-am uitat şi am analizat: suc de struguri, sfeclă roşie... Gata am găsit: fac muffin!
In 40 de minute erau şi mâncate!


Înainte de a începe o precizare este importantă: în imagine notezi o cutie de lapte... mda; sincer nu-mi amintesc cum a ajuns  pe masă. Nu am folosit, nici nu aveam în plan. Cred că din viteză am luat ce-am găsit.
Sfecla am vrut să o pun ca să-i dea o culoare deosebită... din păcate nu prea a ieşit cum m-am aşteptat. Aproape am avut un şoc. Bine măcar că au crescut şi la gust erau super.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15 min
8 muffin ca în imagine

Ingrediente:
1. 500 ml suc/compot de struguri sau de care ai
2. 1 lingură zahăr
3. 1 lingură mac
4. 1 lingură fulgi de ovăz fini
5. 1 bucată mică de sfeclă roşie (dacă nu ai nu pune)
6. 1 +1/2 cană făină (dar aici depinde de făina ta)
7. 100 ml ulei floarea soarelui (1 pahar)
8. un pic de scorţişoară
9. un pic de boia de ardei iute
10. 1 praf de copt
11. 2 mere
 
Mod de preparare:
1. Se prepară formele de muffin... se poate face şi într-o tavă oricare dar nu prea mare. Se ung cu ulei şi se tapetează cu făină. 
2. Se rade sfecla roşie pe răzătoarea mică
3. Se taie merele felii ca în imagine şi se stropesc cu suc de lămâie să nu se oxideze. Ori se face totul cu viteză şi nu mai e nevoie de suc de lămâie. :)
4. Se aprinde focul la aragaz
5. Se varsă sucul într-un recipient la alegere
6. Se pune zahărul, şi restul ingredientelor pe rând; în afară de făină, praful de copt şi mere
7. Se bate cu telul destul de ferm ca să se amestece bine
8. Se pune praful de copt şi făina. Se amestecă bine. Trebuie să iasă un aluat destul de gros dar care să curgă totuşi
9. Se umplu formele cu polonicul/lingură etc.
10. Se pun feliuţe de mere deasupra şi se dau la cuptor vreme de 25 minute
11. Focul mare (220 grade) pentru primele 10 minute, foc mic după
12. Se încearcă cu scobitoarea   
13. Se stinge focul şi se mai lasă în cuptorul închis măcar 10 minute ca să nu se lase. Mie mi se cam întâmplă.

Menţiuni:   
1. pune mai puţine felii de mere deasupra. 1 sau două, pentru că o să aibă probleme la crescut. 2. Mă aşteptam la o culoare roşu' ca focul... în schimb a ieşit o culoare indefinită care nu are de a face cu ingredientele ce am pus. Pentru cine se pricepe la chimie, cred că au făcut reacţie ingredientele între ele. Dar voi experimenta alte combinaţii şi voi afla. Nu rămâne aşa. Eu voiam ROŞU sau MOV!!!
3. Pune doar ce ai chiar şi numai: suc/compot de care ai, făină şi praf de copt şi sunt sigură că îţi va ieşi un dulce super. O să postez o reţetă de genul, extra rapidă.
 

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii