Piure cartofi cu ghebe uscate


Mâncare vegană/vegetariană/de post dacă-n loc de lapte și unt pui apă (sau lapte vegetal) și, respectiv, margarină sau ulei de măsline (ori de care ai și preferi). 


Înlocuiește carnea cu șnițele din soia sau chiftele vegane (caută pe blog, am zeci de rețete). 

Mulțumesc cititorului atent, care mi-a semnalat faptul că am scris că este o rețetă de post, deși conține unt, lapte și carne. 
Mai trebuia ouă și aveam masa de Paște completă. 
Scuze. 

În altă ordine de idei, mi s-a spus de multe ori că fac cel mai bun piure din lume. Pufos, aromat şi sănătos.

Secretul îl găsiţi aici la numărul 6: http://reteteindraznete.blogspot.ro/2012/11/ideitrucurisugestii-in-bucatarie.html

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 25+5 minute
1 porţie

Ingrediente:
1. 3 cartofi. Am doar roşii dar sunt foarte buni că i-am îngrijit eu. :)
2. 4-5 ciuperci uscate. De preferinţă ghebe că sunt cele mai aromate
3. 20 g unt/margarină sau 2 linguri ulei (de măsline)

Opţional garnitura:
4. carne de pui coaptă cu salvie. Rețeta aici.

Mod de preparare:
1. Curăţă cartofii, spală-i (taie-i/fă-i cuburi dacă te grăbeşti), pune-i la fiert în 300 g apă pentru circa 20-25 de minute
2. Taie ciupercile foarte mărunt şi pune-le la umflat în 50 ml lapte/apă fierbinte
3. Când sunt gata - încearcă-i cu furculița, scoate cartofii, scurge-i (păstrând apa în caz că vă mai trebuie)
4. Pune laptele/apa cu ciupercile, adaugă untul/margarina/uleiul, sare după gust şi mixează până devine spumos.
5. Mai adaugă apă de la fiert dacă e prea uscat.


Menţiuni:
1. Nu am citit niciodată o reţetă de genul dar am văzut în comerţ pungi cu fulgi de cartofi pt piure.
2. Carnea coaptă cu salvie este ceva deosebit. Un gust delicat. Absolut de încercat. Aici o reţetă de paste cu salvie.


Trimiteți un comentariu

3 Comentarii

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.