Supă verdeţuri pt.vegani/vegetarieni

A venit şi frigul... brrr. Între mine şi frig este o relaţie extrem de încinsă: „eu nu-l iubesc, el mă urăşte!”. Habar nu am de ce. Eu nu i-am făcut nimic. Când eram mică mă întorceam de la derdeluş cu gheaţă-n cizme şi nu simţeam niciodată frigul. Nu chiar... aproape niciodată... Vă voi povesti. Păzea!
Ziceam: e frig şi avem nevoie să ne încălzim şi ce altceva mai bun decât o supă de verdeţuri sănătoasă şi fierbinte?

Este ideală pentru vegetarieni/vegani.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 30 min.
Porţii: 4

Ingrediente:

1. 1 sfeclă roşie mică
2. 1 morcov mediu
3. 1 cartof roşu
4. 1/2 varză (cam 100 g)
5. 1 ardei roşu + 1 verde
6. 1 ceapă
7. 1 felie dovleac
8. 100 g pastă mică
9. 5 căni apă
10. cimbru
11. pătrunjel
12. sare după gust
13. 1 lingură suc de lămâie sau o cană borş acru sau bulion/roşii pentru a înăcri puţin deoarece este foarte dulce.
14. O crenguţă de leuştean proaspăt (uscat)
15. Câteva foi de usturoi verde.


Mode de preparare:
1. Se pune apa într-o oală
2. Se taie ceapa, sfecla, cartoful, dovleacul, varza, ardeii
3. Se rade morcovul.
4. Se adaugă totul în oală.
5. Se pune cimbru şi sare. Se acoperă să fiarbă domol.
6. Se lasă la fiert 10 minute după care se adaugă pasta. Acoperim. Lăsăm alte 6-7 minute.
7. Gustaţi: dacă vi se pare dulce (mie mi s-a părut foarte dulce) adăugaţi 2 linguri bulion/roşii sau borş acru. Eu am pus o lingură de suc de lămâie.



Când am gustat mi s-a părut insipidă aşa că am fugit repede pe balcon şi am rupt nişte frunze de leuştean şi nişte foi de usturoi. Le-am tăiat şi pus în farfurie. Delicioasă.




Trimiteți un comentariu

0 Comentarii