Chili de post (cu linte)


Lintea nu este foarte folosită în România, cel puţin prin zonele astea sunt persoane care nu au mâncat niciodată. Cred că depinde de cultură/obiceiuri/dispoziţie.
În Italia se mănâncă în noaptea de Revelion... cică ai avea noroc tot anul care vine dacă iei chiar şi numai o îmbucătură. Mda... sunt superstiţii evident, unii cred alţii se conformează că.. na, aşa e datina la ei.
Mie îmi place lintea, are gust foarte asemănător cu fasolea şi/sau cu soia. Este foarte sănătoasă, indicată pentru celiaci.

Reţeta următoare este EXCLUSIV pentru amatorii de picant EXTREM. Pe gerul ăsta îţi garantez că după ce ai mâncat o farfurie de chili... poţi să ieşi desculţ ... nud şi să şi dormi în zăpadă că nu o să simţi decât HOT HOT HOT! :)

Curiozitate: Când am pus ardeii iuţi la copt am început să tuşesc de mama focului şi m-am speriat teribil pentru că eu nu tuşesc niciodată! „Ce-o fi frate?” Am deschis fereastra (deşi viscolea) şi mi-a trecut instant. Mda.. era de la ardei. Deci ATENŢIE! Este o reţetă pentru profesionişti NU pentru amatori de picant. Arde cumplit... nu şi pe mine. Că am mai pus o linguriţă de praf de chili la sfârşit. Parcă, parcă pişca puţin. Glumesc! Ardea dar era tare bun şi sănătos!

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare. variabil
Porţii: 4

Ingrediente:
  1. 500 g linte
  2. 10 ardei iuţi sau mai mulţi (eu am uscaţi, vezi aici ..)
  3. 1 ardei gras 
  4. 1 ceapă
  5. 3 căţei de usturoi
  6. 4-5 roşii sau 2 linguri bulion (ketchup)
  7. 2 linguri sos de soia ( e mai mult pt. culoare)
  8. un vârf de cuţit de chimion
  9. 1-2 frunze de dafin
  10. 1 lingură făină de grâu. Celiacii pot folosi 2 cartofi fierţi făcut piure.
  11. 2 linguri ulei
  12. sare
  13. 2 cană de apă + 2 pahare

    Mod de preparare:
  1. Se pune lintea la umflat de cu seară sau pentru câteva ore. De ce se face asta? Reduce cu 50% timpul de coacere!
  2. Se scurge şi se pune la fiert pentru 20 de minute 
  3. Între timp se taie ceapa, ardeii, se pisează usturoiul.
  4. Se dizolvă făina într-un pahar cu apă. Cum am zis şi mai sus: pentru CELIACI, sau pentru cine preferă, se pot fierbe 2-3 cartofi, îi faci piure şi pe urmă îi pui pentru a îngroşa mâncarea (sosurile)
  5. Se pune uleiul într-o oală. Adaugă ceapa, usturoiul, ardeii, chimionul, roşiile.
  6. Căleşte la foc domol pentru 3-4 minute.
  7. Pune apa, sosul de soia, lintea, foile de dafin, sarea.
  8. Lasă să fiarbă pentru 10 minute.
  9. Făina dizolvată în apă se toarnă în oală plus 1 alt pahar de apă (dacă crezi că nu trebuie nu pune). Amestecă foarte bine şi stai lângă foc pentru că se va prinde de fund dacă nu eşti atent.
  10. Lasă alte 10 minute.
Menţiuni:  
  1. Se poate servi simplu, mai ales acum cu gerul ăsta... te încălzeşti instant!!! Garantat!
  2. Se pot fierbe cartofi şi servi împreună
  3. Sau cum prefer eu: cu orez fiert simplu. Un DELICIU!
  4. Mai este şi varianta cu paste! Absolut de încercat. Îndrăzneşte
  5. Se pot reduce numărul de ardei pentru o reţetă mai puţin picantă dar EVIDENT nu va mai fi chili ci mâncare de linte. Bună şi aşa oricum. Am probat. 
Menţiuni speciale: Dacă probezi reţeta te rog din inimă să laşi o mărturie scrisă. Cât de scurtă. Uneori nu realizăm cât de mult contează o singură apăsare pe butonul „îmi place”. Mulţumesc pentru vizită şi te mai aştept cu noi reţete simple, rapide şi gustoase.
Şi.... poate vrei să completezi sondajul aflat în dreapta paginii. E important să ştiu ce gândesc cititorii mei. Îţi ia doar 2-3 secunde. E şi distractiv. Destinde-te puţin. :) Haide să dăm puţin credit celor care lucrează la un blog. Discurs general. Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii