Pâine neagră cu măsline

Paine cu măsline, făină albă + integrală + faina de porumb, cereale, seminţe.

Ce parfum am în casă! Ador mirosul de pâine. Să nu mai vorbim de gust . Demult voiam să pun mălai în pâine să văd cum iese. Crocantă şi gust irezistibil!

O precizare iniţială importantă: făina neagră creşte greu şi nu se coace bine aşa că se pune o cană maxim la 500-600 g făina albă. Am experimentat îndelung cu ea şi nu am avut întotdeauna un rezultat pozitiv pentru că puneam prea multă. Prima dată am făcut doar din făină neagră şi nu a crescut deloc. Apoi am redus doza dar tot nu creştea bine. Şi surorile mele au notat că nu prea creşte pâinea când procentajul de făină neagră este superior celui de făină albă. Astăzi sunt mulţumită.
Încearcă să nu cumperi făină deja preparată pentru pâine. Acele pungi conţin aditivi mulţi, sincer evit întotdeauna aşa ceva. Mai bine cumpăr pâine gata făcută.

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: variabil
Porţii: 3 pâini de mărime medie - mare. Ca în imagini.

Ingrediente
  1. 500 g făină de grâu alba (5 căni)
  2. 100 g integrală (1 cană)
  3. 50 g făină de porumb (1/2 cană; ca în imagine)
  4. 100 g măsline FĂRĂ sâmburi. Tăiate deja e mult mai bine. Te scuteţte de o muncă în plus. Dacă ai folosi măsline naturale sau kalamata... hmm ar fi perfect. Au un gust mult mai intens ca celelalte şi NU sunt procesate chimic. Cu cât pui mai multe cu atât e mai bună.
  5. 5 linguri de fulgi de ovăz integral
  6. 2 plicuri de drojdie uscată (7 g unul). În imagine se vede doar unul... dar pentru că era unul sub altul. Poţi pune un cub de drojdie proaspătă. Eu nu prea am în casă aşa ceva.
  7. seminţe de floarea soarelui/in 
  8. apă călduţă cât cuprinde sau lapte/iaurt/zer. În cazul meu cam 2 căni jumate. Depinde de făina ta.
Dacă nu ţii post poţi face şi cu salam. 4 felii de salam. Recunosc că am luat idea de undeva de pe net. Am văzut doar o imagine şi mi-a plăcut sistemul. Nu e deloc simplu dacă habar nu ai cum se face. Eu am probat de mai multe ori până am reuşit să obţin un rezultat acceptabil dar deloc pe gustul meu (estetic vorbind). Voi mai face practică deorece gustul m-a fermecat şi nu mă aştepta.!!!

Mod de preparare
  1. Se pune apa la încălzit (2-3 căni). Atenţie: E fundamental ca apa să fie călduţă şi nu fierbinte. Dacă opărim drojdia NU mai creşte.
  2. Se pune făina într-un lighean, se adaugă toate celelalte ingrediente.
  3. Într-un vas mai măricel se amestecă drojdia cu sare şi se pune o cană de apă călduţă după care se toarnă peste făină
  4. Se frământă până s-a încorporat toată făina. (10 minute maxim, chiar mai puţin). Poţi face şi la maşina de pâine. Eu nu am aşa ceva. Adaugăm apă călduţă cât este necesar să facem o cocă nu prea tare. Elastică şi consistentă. Evident nici moale pt. că va trebui modelată.
  5. Se acoperă cu un şervet şi se lasă la căldură (NU la soare!) până îşi dublează volumul. Timpul e variabil dar nu lăsaţi mai mult de 2 ore pt. că se acreşte.
  6. Când a crescut îndeajuns (după chiar 30 de minute dacă stă la cald. Sau 1 oră). Nu e necesar să aprindeţi cuptorul să se încălzească. De fapt eu rar fac aşa ceva. Dacă nu e deja fierbinte pâinea mai creşte în tşvi înainte de a se coace. E mult mai bine. Dar tu faci cum consideri că e mai bine pentru tine. 
  7. Modelaţi după plăcere (Repet. Dacă aveţi prichindei luaţii lângă voi. Se vor distra de minune. Eu aşa am învăţat).
  8. Puneţi în tăvile unse în prealabil (sau tapetate cu hârtie de copt).
  9. Unge cu apă (sau ou bătut) şi împresoară: seminţe de dovleac/floarea soarelui sau/şi de in, mac, etc.
Daţi la cuptor pentru 40 de minute verificând constant, să nu se ardă.
Alte reţete de pâine aici: http://reteteindraznete.blogspot.ro/2012/11/paine-cu-cereale-seminte-si-ardei-iute.html;    http://reteteindraznete.blogspot.ro/2012/10/paine-cu-mac-si-rozmarin.html
Menţiuni:  
  1. Toate reţetele pot fi interpretate şi experimentate după plăcere. Imaginaţia şi inspiraţia găsim la toto pasul. Fii ÎNDRĂZNEŢ!
Este delicioasă!!!  

Menţiune specială: Vrei să completezi sondajul meu, te rog? Este important pentru mine să ştiu ce gândesc cititorii mei. Mulţumesc. Ah... Pentru cererile în căsătorie folosiţi adresa de email în „contact us”. GLUMESC!!!!



Trimiteți un comentariu

0 Comentarii